ברכיים בצורת X או O – איך מדרסים יכולים לעזור?

הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
תפסיקו לסבול! השאירו פרטים עכשיו ותוך זמן קצר המדרסים יהיו אצלכם!

ברכיים בצורת X או O וטיפול בעזרת מדרסים

מבנה "X" ברכיים צמודות ונוטות פנימה – (Geno Valgus), ברך "O" ברכיים מרוחקות זו מזו כאשר עומדים ברגליים צמודות (Geno Vrus).

הברכיים האנושיות הן פלא ביו הנדסי מתוחכם שמורכב ממערכת של שרירים, מפרקים, עצמות ורצועות חיבור. הברכיים משחקות תפקיד מרכזי במערכת היציבה ומנהלות יחסי גומלין עם מרכיב אחר וחשוב לא פחות במערכת זו, הלא הן כפות הרגליים.

יציבה תקינה של הגוף היא יציבה שמאפשרת חלוקה יעילה של המשקל של הגוף על מערכות הגוף השונות באופן כזה שאף אזור לא יסבול ממעמסת יתר. עומס יתר על אזור ספציפי בגוף עלול להוביל לשחיקת האזור, להתפתחות דלקת באזור ולהפעלה של מגוון מנגנוני פיצוי פיזיולוגיים שעשויים להוביל לנזקים ברקמות ובאיברים מרוחקים.

כך למשל בעיות אורתופדיות בכפות הרגליים יכולות לבוא לידי ביטוי מבחינה קלינית בכאבים בחגורת הכתפיים או בגב התחתון לצורך העניין. אמנם הבעיות באזורים השונים במערכת היציבה יכולות להשפיע זו על זו לרעה, אבל באותו האופן, ניתן לטפל בבעיות באזור מסוים על ידי תמיכה באזור אחר.

במאמר זה נתמקד בשתי בעיות אנטומיות שכיחות בברכיים ובדרך שבה ניתן להתמודד עם בעיות אלו באמצעות שימוש במדרסים אורתופדיים בהתאמה אישית.

ברך קלובה וברך עקולה

ברך עקולה הוא ליקוי במבנה האנטומי של הברכיים שנקרא לעתים קרובות גם ברכיים X. ברכיים X הן ברכיים צמודות מאוד הנוטות זו לכיוון זו. בעקבות המנח הלא תקין של הברכיים, החלוקה של המשקל של הגוף לא מאוזנת ורוב המשקל של הגוף מופעל על החלק הצדי של המפרק.ברך

הבעיה ההפוכה נקראת ברך עקולה או ברכיים O. ברכיים O הן ברכיים המרוחקות זו מזו ובמקרה הזה העומס של משקל הגוף מופעל בעיקר על החלק הפנימי של מפרקי הברכיים. העומס המוגבר שנופל על אזור אחד ספציפי גורם לכך שאותו אזור סובל משחיקה מואצת. הדבר יכול להוביל להתפתחות של דלקת באזור, בדגש על דלקת מפרקים ניוונית, להתפתחות של תהליכי הרס בסחוס הברכיים, לכאבים חמורים ואף להוצאת המפרקים מכלל תפקוד.

מניעת מבנה לא תקין של הברכיים באמצעות מדרסים אורתופדיים בהתאמה אישית!

ראשית חשוב להבין דבר אחד בסיסי אך קריטי. מדרסים אורתופדיים לא יכולים לשנות את המבנה האנטומי של המטופלים. עם זאת, באמצעות מדרסים אורתופדיים בהתאמה אישית ניתן בהחלט להתמודד עם מגוון רחב של בעיות אורתופדיות לרבות בעיות אנטומיות בברכיים ולמזער את הסיכוי להתפתחות של נזקים ולהחמרה של הבעיה.ברכיים

כך למשל במידה ואדם סובל מכף רגל שטוחה, התאמה של מדרסים אורתופדיים לא תביא לשינוי במבנה האנטומי של כף רגלו, אבל בהחלט ניתן יהיה למנוע את הקריסה של הקשת האורכית ולתמוך במבנה שלה ובאופן כזה ניתן יהיה למזער את הסיכוי שאותו אדם יסבול מכאבי גב, כאבים בכפות הרגליים, התפתחות של דלקת באזור ועוד.

בדיוק באותו האופן, אנשים שסובלים מבעיות מבניות בברכיים כמו למשל ברכיים X או ברכיים O, יכולים להפיק תועלת רבה משימוש במדרסים אורתופדיים בהתאמה אישית וזאת כיוון שהמדרסים משנים את המנח של כף הרגל וכך מביאים לשינוי באופן שבו משקל הגוף מונח על הברכיים ועל האזורים האחרים בגוף שלוקחים חלק בעומס המשקל במהלך העמידה הסטטית או במהלך התנועה.

ויפה שעה אחת קודם

אחת הטעויות הנפוצות שנוהגים לעשות אנשים הסובלים מליקויים מבניים בברכיים היא פנייה לאורתופד בבקשה לקבלת הפניה להתאמה של מדרסים אורתופדיים רק כאשר הבעיות מתחילות להתעורר. שימו לב – חלק ניכר מהבעיות האורתופדיות מתפתחות בקצב איטי ובאופן הדרגתי מאוד. לפיכך, ישנה חשיבות עליונה לאתר את האנשים שנמצאים בסיכון, לאבחן את הבעיות בשלב מוקדם ולהגיש טפול מונע מבעוד מועד.

לאור זאת, במידה ואתם סובלים מברכיים O או מברכיים X, אל לכם להמתין לרגע שבו תתחילו לחוש כאבי ברכיים או כאבי גב. עשו את הדבר הנכון וגשו בהקדם האפשרי להתאמת מדרסים אורתופדיים למניעה של בעיות עתידיות.

מגוון שיטות לייצור מדרסים

המשותף לכולן הוא שבכל אחת ואחת מטכניקות הייצור המסורתיות והמודרניות כאחת ניתנת התייחסות מצד אחד למבנה האנטומי של כף הרגל של המטופל ומצד שני לבעיה הספציפית שיש לטפל בה.

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה מנהל ומייסד הפורטל הישראלי למדרסים. המפורטל המקיף והמקצועי ביותר בתחום המדרסים, כל מה שרציתם לדעת על מדרסים במקום אחד.

אהבתם? שתפו!
הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!