כאב בעקב – טיפול בעזרת מדרסים

הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
תפסיקו לסבול! השאירו פרטים עכשיו ותוך זמן קצר המדרסים יהיו אצלכם!

כאב בעקב כל מרחק הליכה מפעיל כמות משמעותית של מתח ברגל. הגוף והרגליים בפרט יכולים להתמודד עם משקל גדול אולם עומס גדול מדי החורג מהיכולת הפיזית עשוי להזיק לעקב.

פעילות ספורטיבית מאומצת ואתלטיקה כמו גם נעילת נעליים היוצרים חיכוך עם רקמות הרגל ומגבירים את הרגישות באזור, יכולים לגרום לכאב בעקב המשפיע על הקרסול וכף הרגל.

בתחתית כף הרגל יש מבנה אנטומי המדמה קשת המשמש לבלימת זעזועים ומספק תמיכה לרגל ולעומס הרב המופעל עליה בעת דריכה ופעילות ספורטיבית.

מהם הגורמים השכיחים לכאב בעקב?

פלאנטר פצאיטיס, הוא הסיבה השכיחה ביותר לכאב בעקב. הפציה הפלנטרית היא רקמת חיבור המחברת בין עצם העקב לבין גידי אצבעות הרגליים. גירוי יתר או דלקת בהפציה הפלנטרית מתאפיינת בקרעים זעירים בפציה הפלנטארית. פגיעה זו גורמת לכאבים בעקב, מקשה על פעולת הדריכה התקינה ומגבילה את התפקוד התנועתי בשל ליקוי באיזון בעת ההליכה.

דורבן בתחתית כף הרגל הינו תוצר של גדילה בלתי תקינה של עצם הנמצאת בתחתית העקב. מבנה זה הוא תוצר של דריכה או הליכה לא נכונה, שימוש בנעליים לא מתאימות, ופעילות גופנית כמו ריצה. דורבן גורם לכאב בעקב בעת הליכה או עמידה. כמו כן, דורבן עשוי להתרחש אצל אנשים הסובלים מפלאנטר פצאיטיס. גורם נוסף לכאב בעקב הוא אנשים הסובלים מפלטפוס – כף רגל שטוחה.

שיטות טיפול

כאב בעקב יכול להיגרם ממספר סיבות. כאבי עקב מצריכים טיפול ראשוני או שילוב של עזרים אורתופדיים המותאמים אצל מומחה לקרסול. הרופא במהלך הבדיקה בודק את הקרסול והעקב לצורך איתור סימני דלקת כמו נפיחות ואדמימות מקומית.רגל

הטיפול נבחר בהתאם למיקום הכאב – תחתית העקב או מאחורי העקב. כאב שמקורו בתחתית העקב מצריך מנוחה וביצוע תרגילים פיזיים מיוחדים, שימוש במשככי כאבים ושימוש בריפוד תומך. צילום כף הרגל יכול לאתר פלנטאר פצאיטיס והטיפול כרוך בשימוש במדרסים מיוחדים.

כאב שמקורו באזור האחורי של העקב בדרך כלל נובע משימוש בנעליים לא נוחות הגורמות לשפשוף האזור. משככי כאבים, תרגילי מתיחה ומנוחה הם הטיפול הנפוץ להקלה בכאבים. כמו כן, שימוש בתרופות נוגדות דלקת לטיפול בכאב ובנפיחות במקרים בהם קיימת דלקת.

הקלה בעזרת מדרסים

אנשים רבים הסובלים ממחלות כרוניות ברגליים או בכאב מתמשך יכולים להפיק תועלת מהשימוש במדרסים ותומכי קשת כף הרגל. עזרים אלה מסייעים באופן מלאכותי וזמני לבנות את הקשתות. תמיכה זו מסייעת להפחית כאב ולהפוך את ההליכה לפעולה נוחה ושגרתית.

מדרסים בהתאמה אישית מיוצרים בהתאם למבנה ולמידת כף הרגל של המטופל. מדרסים אלה פועלים להפחתת ולמניעת כאב על ידי כך שהם מעניקים תמיכה בעקב בעת התנועה. המדרסים משמשים כתחליף הכרחי המותאם לנעל ויוצרים בסיס נוח המקל על הדריכה.

כאבי עקב הנובעים מבעיות מולדות מקלים על האיזון והיציבות בעת העמידה או ההליכה ומספקים תמיכה ראויה לעקב ולכך הרגל.

אחד היתרונות של שיטת הטיפול הוא למעשה עצם היותו טיפול בלתי פולשני אשר אינו מצריך התערבות כירורגית.

מדרסים: שיטת מניעה

מדרסים או רפידות בתחתית העקב משמשים לתמיכה ברגל בעת הדריכה. זהו קו טיפול ראשוני המטפל בכאבים בעקב. בנוסף לכך עשויים לשמש למניעה מראש של כאב העקב במצבים כמו כף רגל שטוחה ופגיעה אנטומית בחלקי כף הרגל השונים, שמקורם בדלקת בעקב האכילס, פלאנטר פצאיטיס ובעיות אחרות בכף הרגל אשר נובעות מהעדר תמיכה אורתופדית יעילה.

הפחתת דלקת וכאב

הפחתת הלחץ המופעל על העקב, שיפור החוזק והגמישות של כף הרגל הם שלבים נוספים המשמשים לטיפול והקלה בכאב. נוגדי דלקת שאינם סטרואידים, סדים, רפידות העקב ומדרסים יכולים להקל על הבעיה. כאשר התרופות אינן עוזרות לשיכוך הכאבים המטופל נדרש לעבור טיפולים אינטנסיביים יותר כמו ניתוח.

טיפול פיזותרפי כולל תרגילי מתיחה לשיחזור החוזק והגמישות ונעשה בליווי של מטפל המומחה בתחום הקרסול וכף הרגל. טיפול בגלי הלם ESWT עשוי לשמש כחלופה לניתוח בקרב מטופלים אשר אינם מגיבים לטיפולים אחרים. במסגרת ההליך המטפל משתמש בגלי קול במינון נמוך המופעלים על אזור העקב.

הליך זה מרפא את הרקמות המעורבות ומקל על הכאב. מחקרים בתחום מראים כי הטיפול מסייע להקלה מסוימת בכאב העקב, ללא תופעות לוואי בהשוואה לסוגי טיפול אחרים.

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה מנהל ומייסד הפורטל הישראלי למדרסים. המפורטל המקיף והמקצועי ביותר בתחום המדרסים, כל מה שרציתם לדעת על מדרסים במקום אחד.

אהבתם? שתפו!
הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!