למה מומלץ להצטייד במדרסים?

הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
תפסיקו לסבול! השאירו פרטים עכשיו ותוך זמן קצר המדרסים יהיו אצלכם!

למה כדאי לקנות מדרסים?בשנים האחרונות יותר ויותר אורתופדים ממליצים למטופליהם להצטייד במדרסים. המדרסים הם מעין רפידות המותאמות אישית למבנה האנטומי של כפות הרגליים של המטופלים המיועדים לטפל במגוון בעיות אורתופדיות ולמנוע אותן. למה מומלץ לכל כך הרבה אנשים בימינו להצטייד במדרסים?

מדרסים למניעה של בעיות אורתופדיות

חלק ניכר מהבעיות האורתופדיות המוכרות לנו כיום ניתנות למניעה. הכוונה בעיקר לבעיות אורתופדיות שמקורן בחלוקה לא נכונה של משקל הגוף על כפות הרגליים.

לכל כף רגל ישנו מבנה אנטומי שונה וגם אם לאורך הילדות וההתבגרות המבנה שירת את צורכי הגוף, אין זה מן הנמנע שבמהלך החיים המבנה ישתנה לרעה.מדרסים

במקרים רבים מדובר על שחיקה של הרקמות השונות כתוצאה ממאמץ מופרז אם בעקבות ביצוע של פעילות גופנית באופן לא מותאם ואם בעקבות משלח יד הדורש עמידה של שעות ארוכות על הרגליים.

עם זאת, לא אחת הגורם לשינוי במבנה האנטומי של הרגל הוא תוצאה של מחלה ניוונית כמו למשל במקרה של דלקת מפרקים ניוונית וכמובן שגם מקרים של קטיעה, מחלה זיהומית, פציעה ועוד מגוון רחב ביותר של אירועים לא צפויים יכולים לחבל במבנה הטבעי של כף הרגל.

על כל אחת ואחת מהבעיות האלו, שמובילות למנח שונה של כף הרגל ניתן להתמודד באמצעות מדרסים מותאמים אישית.

חשוב להבין כי המדרסים לא מיועדים לרפא את המטופל, אלא לסייע לו להפחית את הסיכוי שיסבול בעתיד מבעיות אורתופדיות. לאור זאת חשוב מאוד לאתר את האנשים שנמצאים בקבוצת סיכון לפתח בעיות אורתופדיות ולהגיש להם טיפול מונע בשלב מוקדם ככל האפשר באמצעות מדרסים אורתופדיים בהתאמה אישית.

מדרסים לתמיכה בבעיות רגליים מולדות

חלק מבעיות הרגליים אינן תוצאה של מחלה נרכשת המתפתחת במהלך החיים אלא של בעיה מולדת. דוגמה טובה לבעיה מעין זו היא פלטפוס, או כף רגל שטוחה.

בעיה זו באה לידי ביטוי בקריסה של הקשת האורכית בכף הרגל. המבנה הלא תקין של כף הרגל מוביל למגוון רחב ביותר של בעיות, החל מכאבי גב חמורים וכלה בהתפתחות של דלקות ברקמות השונות בכף הרגל.

גם במקרים האלו, בהם הבעיות מופיעות כבר בגילאים צעירים ביותר ואף בתקופת הילדות, ניתן לסייע באמצעות התאמה של מדרסים מותאמים אישית.

מדרסים לטיפול בבעיות רגליים

במקרים מסוימים בהם כבר קיימות בעיות רגליים שלא נמנעו מבעוד מועד, ניתן להתאים מדרסים אורתופדיים למטופלים וכך להביא להפחתה במידת החומרה של התסמינים השונים. בין היתר מדובר על המצבים הבאים:

  • בעיות הזעה – בקרב חלק ניכר מחולי הסוכרת קיימת לקות במנגנוני ההזעה בכפות הרגליים. על ידי שימוש במדרסים מיוחדים המיוצרים מחומרים נושמים ניתן להפחית את החום בתוך הנעל ולמנוע מצב של התחממות יתר בכפות הרגליים.
  • דורבן – דורבן היא מחלה שכיחה מאוד שבאה לידי ביטוי בכאבים חמורים המופיעים בזמן ההליכה או הדריכה על הרגל באופן כללי. באמצעות מדרסים מיוחדים ניתן לשנות את חלוקת המשקל על פני כף הרגל ולהפחית מהעומס המופעל על העקב בזמן הדריכה.
  • נקעים חוזרים – נקע בקרסול הופך בארבעים אחוז מהמקרים לתופעה כרונית. מעבר לטיפולי הפיזיותרפיה וליתר הטיפולים המוצעים לחולים לאחר נקע בקרסול, ברוב המקרים ממליצים האורתופדים המומחים להתאים לחולים מדרסים.

האם מומלץ לכם להצטייד במדרסים באופן אישי?

כפי שהסברנו, המדרסים האורתופדיים המותאמים אישית למטופל ולבעיה ממנה הוא סובל או עתיד לסבול מומלצים בעיקר עבור אנשים שנמצאים בקבוצת סיכון מסוימת או עבור אנשים שכבר סובלים מבעיה שיש למנוע ממנה להחמיר.

לפיכך יש לשאול את השאלה, כיצד ניתן לדעת האם אתם באופן אישי נמצאים בקבוצת סיכון כזו או אחרת וכיצד ניתן לדעת האם אתם סובלים מבעיה שניתן לטפל בה באמצעות מדרסים אורתופדיים מותאמים אישית.סימן שאלה

ובכן, הודות לטכניקות האבחון המתקדמות העומדות כיום לרשות הרפואה, ניתן לבצע לכל אדם באשר הוא תהליך אבחון קפדני ובו למפות את כל הבעיות האורתופדיות מהן הוא סובל וכן לאפיין את כל הגורמים שמעמידים אותו בסיכון לסבול מבעיות אורתופדיות באופן אישי.

לאור כל זאת מומלץ לכל אחד ואחת לגשת לאורתופד מומחה המתמחה בטיפול בכפות הרגליים ולבקש לעבור תהליך אבחון רפואי מקיף ויסודי.

ראו עוד:

חברת ויברם – איכות מדרסים מהטובות בארץ ובעולם

שאלות ותשובות בנושא מדרסים

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה מנהל ומייסד הפורטל הישראלי למדרסים. המפורטל המקיף והמקצועי ביותר בתחום המדרסים, כל מה שרציתם לדעת על מדרסים במקום אחד.

אהבתם? שתפו!
הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!