מדרסים לטיפול בעקב הרגל – למי זה טוב ולמה מומלץ?

הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
תפסיקו לסבול! השאירו פרטים עכשיו ותוך זמן קצר המדרסים יהיו אצלכם!
התאמת מדרסים לטיפול בעקב

עקב הרגל עומד מדי יום בעומסים גדולים ביותר המופעלים עליו בכל צעד וצעד. לפיכך אין זה פלא שכאבים באזור העקב מהווים את אחת התלונות השכיחות ביותר הגורמת למטופלים לפנות לאבחון אורתופדי.

כאבים בעקב יכולים להופיע במגוון דרגות חומרה, החל מכאבים קלים מאוד שכמעט ואינם מורגשים וכלה בכאבי תופת שעלולים להביא לבעיות הליכה חמורות ולחוסר יכולת לדרוך על הרגל. במצבים מסוימים הכאבים יכולים להופיע בעיקר בשעות הבוקר או לאחר מנוחה באופן כללי, במקרים אחרים הם מופיעים בעיקר במהלך פעילות בעצימות גבוהה ועוד.

ללא קשר לאטיולוגיה של הבעיות בעקב הרגל, ישנה חשיבות עליונה לאבחן את המקור לבעיה ולהגיש טיפול בשלב מוקדם ככל האפשר וזאת כיוון שבעיות בעקב הרגל לא נוטות לחלוף מאליהן אלא להפך, בעיות אלו נוטות להתפתח ולהחמיר ללא טיפול.

הגורמים לבעיות בעקב הרגל

רוב הגורמים לבעיות בעקב הרגל קשורים לפגיעות מכניות בחלקי העקב השונים או ברקמות הקשורות אליו כשבין היתר מדובר על רקמות סחוס, רקמות עצם, רקמות שריר, או רצועות. הפגיעה המכנית יכולה להתרחש באופן פתאומי כתוצאה מתאונה, חבלה, טראומה, פציעה, נפילה או הפעלת עומס רב באופן פתאומי על העקב אך לא אחת נתקלים האורתופדים בפגיעות מכניות שמקורן בשחיקה הדרגתית של העקב.

רגל

כך, למשל, עמידה לאורך שעות רבות מדי יום במשך תקופה ממושכת עלולה להוביל לשחיקה הדרגתית של הרקמות באזור העקב שתתפתח זמן רב עד לפרוץ התסמינים מבלי לבוא לידי ביטוי באופן קליני. לפיכך כאשר המטופל מתלונן על כאבים בעקב, יש בראש ובראשונה לקחת ממנו אנמנזה מלאה, לשאול אותו לגבי תחום העיסוק שלו, לגבי אופי הכאבים, המיקום המדויק שלהם ועוד.

בנוסף לפגיעות מכניות, הכאבים בעקב הרגל יכולים להיגרם גם כתוצאה מהתפתחות של דלקת מקומית באזור העקב כמו למשל במקרה של דלקות מפרקים מסוגים שונים בדגש על דלקת מפרקים ניוונית או דלקת מפרקים שגרונית, במקרים מסוימים אך נדירים במיוחד הכאבים הם תוצאה של גידול ממאיר בעקב וכמובן שישנה שורה של מחלות זיהומיות ומחלות מערכתיות שיכולות לבוא לידי ביטוי בכאבים ובעיות תפקוד שונות בעקב.

מניעת בעיות בעקב הרגל באמצעות מדרסים

במידה ומקור הבעיות בעקב הרגל הוא חלוקה לא מתאימה של עומס הגוף על אזורי כף הרגל השונים, ניתן למנוע את התפתחות הכאבים פשוט על ידי התאמה אישית של מדרסים אורתופדיים. באמצעות התאמה אישית של מדרסים אורתופדיים ניתן לשנות את האופן שבו מונחת הרגל על משטח הדריכה ולהפחית באופן משמעותי את העומס שמופעל על העקב.

גם במידה ומקור הבעיות בעקב הוא במבנה אנטומי לא תקין וגם במידה והמקור לבעיות בבלימת זעזועים לא מוצלחות, בכל מקרה ניתן למנוע את החמרת הבעיה על ידי שימוש במדרסים.

טיפול בבעיות בעקב הרגל על ידי מדרסים

במידה והבעיה כבר הכתה במלוא עצמתה, הטיפול צריך להינתן בהתאם לבעיה באופן ספציפי ובהתאם לדרגת החומרה שלה. עם זאת, הקו המשותף לכל סוגי הטיפולים המתאימים לסובלים מבעיות בעקב הרגל הוא השימוש במדרסים. הסיבה לכך שמדובר על קו הטיפול הבסיסי ביותר היא שהשימוש במדרסים אינו מוביל לתופעות לוואי, אינו מכביד על הגוף ולא יוצר חוסר נוחות או כאב.

כמו כן לא מדובר בטיפול פרמננטי, כך שבכל עת ניתן להפסיק את השימוש במדרסים בהתאם להחלטת הרופא המטפל ורצון המטופל. בנוסף לזה, הודות לטכניקות הייצור המודרניות ניתן בקלות רבה לייצר מדרסים בהתאמה אישית ולטפל במגוון רחב ביותר של בעיות בעקב. בין היתר מדרסים אורתופדיים בהתאמה אישית יכולים לסייע בבעיות הבאות:מדרס

  • דורבן – בעיה שכיחה ביותר שלמעשה נחשבת לשכיחה מכל הבעיות בעקב הרגל. מקור הבעיה בקרעים זעירים שגורמים לנזק מצטבר ברקמת החיבור שמחברת בין העקב לחלקה הקדמי של הרגל הנקראת רקמת החיתולית הכפית.
  • פגיעות שונות בגיד אכילס – כל קרע חלקי, מתיחה, קרע מלא או סוגים אחרים של פתולוגיות בגיד אכילס עלולים להשפיע ישירות על העקב, במיוחד במקרים בהם הנזק נגרם סמוך לחיבור של הגיד לעצם העקב.
  • בורסיטיס בעקב – דלקת ברקמה שממוקמת בין עצם העקב לגיד אכילס.
  • שברים מסוגים שונים – כל שבר בעצמות כף הרגל יכול להשפיע בצורה ישירה על העקב לרבות שברי מאמץ.

ראו גם:

מדרסים לטיפול הנועלות נעלי עקב

מדרסים לחולים בדלקת מפרקים שגרונית

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה מנהל ומייסד הפורטל הישראלי למדרסים. המפורטל המקיף והמקצועי ביותר בתחום המדרסים, כל מה שרציתם לדעת על מדרסים במקום אחד.

אהבתם? שתפו!
הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!