בריאותכם חשובה: טפלו בפריצת דיסק עם מדרסים

הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
תפסיקו לסבול! השאירו פרטים עכשיו ותוך זמן קצר המדרסים יהיו אצלכם!

יותר מעשרים וחמישה אחוז מכאבי הצוואר וכאבי הגב התחתון הם תוצאה של נזק שנגרם לדיסק בין חולייתי. נזק לדיסק בין חולייתי מתרחש בשכיחות גבוהה במיוחד בין גיל עשרים לגיל ארבעים כשהנזק הראשוני נקרא בלט דיסק.

ללא טיפול בלט הדיסק מחמיר באופן הדרגתי עד לכדי מצב שנקרא פריצת דיסק. עם זאת, במקרים מסוימים ניתן להגיע למצב של פריצת דיסק באופן פתאומי כתוצאה מפציעה טראומטית בעמוד השדרה. הדיסקים בעמוד השדרה ממוקמים בין החוליות של עמוד השדרה ותפקידם המרכזי הוא למנוע חיכוך בין החוליות ולבלום את הזעזועים בהם עומד עמוד השדרה מדי יום.

במצב של נזק לדיסק, המבנה האנטומי שלו עלול להשתנות ובעקבות כך הוא יכול להפעיל לחץ על שורשי העצבים בחוט השדרה. לחץ על עמוד השדרה יכול לגרום לכאבים חמורים מאוד, לשיתוק חלקי, חולשת שרירים באזורים שונים בגוף, היווצרות של דלקת מקומית באזור הנזק ועוד.

פריצת דיסק: מגוון תסמינים

התסמינים משתנים בהתאם למיקום של הדיסק בעמוד השדרה, בהתאם למידת הנזק הנגרם לדיסק ובהתאם למידת הלחץ שהדיסק הניזוק מפעיל על העצבים בעמוד השדרה. בין היתר מדובר על התסמינים הבאים:

כאבי צוואר וכאבים בשכמות ובידיים

תוצאה של בלט דיסק או פריצת דיסק באזור הצוואר. נזק לדיסק בין חולייתי באזור הצוואר יכול לבוא לידי ביטוי גם בהגבלת טווח התנועה של הצוואר, עווית בשרירים של הצוואר ונוקשות בצוואר. במידה והנזק בדיסק הצווארי הוביל ללחץ על עצבים בצוואר, הדבר יכול לבוא לידי ביטוי גם בשינויים תחושתיים מסוימים ביד ואף להוביל לחולשה של שרירי היד.

התסמינים של נזק לדיסק באזור הצוואר יכולים לכלול גם סחרחורות, בחילות, ורטיגו, כאבי ראש ותסמינים נוספים שלאו דווקא נחשבים כתסמינים של בעיה אורתופדית במבט ראשון.

פריצת דיסק באזור הגב התחתון והמותנייםגב

יכולים לגרום לכאבים חמורים בגב התחתון שעלולים להקרין לאזור הרגליים. אחד התסמינים החמורים ביותר של נזק לדיסק בין חולייתי בגב התחתון הוא אובדן השליטה על הסוגרים.

נזקים לדיסקים בעמוד השדרה התחתון יכולים לבוא לידי ביטוי בנוסף לכל שהוזכר לעיל גם בבעיות הליכה ויציבה, חולשת שרירים בגפיים התחתונות, ירידה ברפלקסים ברגליים ועוד.

  • למידע נוסף על תסמינים לפריצת דיסק ניתן לעיין כאן

טיפול בפריצת דיסק או בלט דיסק באמצעות מדרסים אורתופדיים

כיום ידוע כי ככל שאדם שסובל מנזק בדיסק בין חולייתי יחזור לשגרה במהירות רבה יותר, כך יוכל ליהנות מתקופת החלמה קצרה יותר. אך לאחר פריצת דיסק או בלט דיסק, חשוב לחזור לשגרה באופן הדרגתי ותוך התאמת רמת הפעילות ליכולות. בנוסף לכך, חשוב לחזור לשגרה תוך הימנעות מהגעה למצב של כאב. במהלך תקופת השיקום לאחר בלט דיסק או פריצת דיסק, חשוב מאוד להתאים לחולים מדרסים אורתופדיים.

ההתאמה של מדרסים אורתופדיים למשתקמים לאחר בלט דיסק או פריצת דיסק חשובה משום שכך ניתן להקל על עמוד השדרה את התנועה. שימוש במדרסים אורתופדיים במהלך תקופת ההחלמה ממזער את הסיכוי לחזרת הבעיה או להחמרת הבעיה הקיימת.

מניעה של פריצת דיסק ובלט דיסק באמצעות מדרסים אורתופדיים

על ידי התאמה של מדרסים אורתופדיים, ניתן לשפר את יכולת בלימת הזעזועים בכפות הרגליים וכך להפחית את העומס המופעל על הגב בזמן התנועה. בנוסף, יציבה לא אופטימאלית שמקורה בבעיות בכפות הרגליים תמצא לרוב ביטוי באזור הגב וזאת כיוון שכאשר היציבה שלנו לא איכותית עקב בעיה בכפות הרגליים, מופעלים בגופנו באופן אוטומטי מנגנוני פיצוי פיזיקאליים שמאפשרים לגוף לחלק את העומסים בצורה שונה.

גם כאן ניתן לראות כי התאמה של מדרסים אורתופדיים לתיקון בעיות אנטומיות במנח הרגל יכולה לסייע להפחתת הסיכוי לנזקים בעמוד השדרה ובכל הקשור לבעיות בעמוד השדרה, המניעה של הנזק קלה יותר מן הטיפול.

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה מנהל ומייסד הפורטל הישראלי למדרסים. המפורטל המקיף והמקצועי ביותר בתחום המדרסים, כל מה שרציתם לדעת על מדרסים במקום אחד.

אהבתם? שתפו!
הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!