החזרים לרכישת מדרסים – קופות החולים

הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
תפסיקו לסבול! השאירו פרטים עכשיו ותוך זמן קצר המדרסים יהיו אצלכם!
הפניה מרופא אורטופד יגדיל את הסיכוי לקבל החזר
הפניה מרופא אורטופד יגדיל את הסיכוי לקבל החזר

משנה לשנה המודעות לכך שמדרסים יכולים לסייע לסובלים מבעיות אורתופדיות מגוונות להתמודד עם מצבם הרפואי הולכת וגוברת בהתמדה.

כיום מקובל לטפל בבעיות רבות באמצעות מדרסים כשבין היתר מדובר על דורבן, הלוקס ולגוס, דלקת בגיד אכילס, דלקת בחיתולית הכפית ועוד. ההתאמה של המדרסים האורתופדיים מהווה חלק אינטגרלי ממערך הטיפולים המקובל במגוון רחב ביותר של בעיות, החל מבעיות קלות שהטיפול בהן נחשב לשמרני יחסית ועד בעיות מורכבות שדורשות התערבות כירורגית.

לרוע המזל, רבים בקרב הציבור הרחב נמנעים מלעבור תהליך התאמה לפני רכישת מדרסים וזאת כיוון שהם מאמינים כי מדובר על צעד שעתיד לעלות להם כסף רב. מה שרבים לא מודעים אליו זה שכיום עלות הייצור של מדרסים בהתאמה אישית נמוכה מבעבר הודות להתפתחויות הטכנולוגיות בתחום הייצור של המדרסים האורתופדיים.

בנוסף, רבים לא מודעים לכך שקופות החולים בישראל מכירות בחשיבות של המדרסים ולפיכך מחזירות למבוטחים שלהן חלק מהעלות של המדרסים.

כמה כסף ניתן לקבל בחזרה מקופות החולים?

לא ניתן לספק מידע ספציפי בנוגע לגובה ההחזרים שמעניקות קופות החולים למבוטחיהן עבור רכישת מדרסים באופן כללי. הסיבה לכך נעוצה בעובדות הבאות: גובה ההחזר משתנה מדי שנה ולכן מוטב לבדוק את הנתונים בכלמטבעות שנה מחדש; ההחזר משתנה בהתאם למצבים בריאותיים שונים ובעיות מהן סובל המטופל; וההחזר משתנה בהתאם לסוג הביטוח הספציפי של כל מטופל ומטופל.

עם זאת, למרות שלא ניתן לספק מידע כללי בנוגע לגובה ההחזרים, ניתן להצביע על כמה קווים מנחים במדיניות ההחזרים ולספק כמה עצות חשובות שיסייעו לכם להימנע ממצבים לא נעימים שבהם תיאלצו לשאת בכל ההוצאה בעצמכם.

הפניה מרופא הקופה

לפני שניגשים לרכוש מדרסים חשוב להצטייד בהפניה מרופא הקופה. במקרים רבים מבוטחים מקבלים הפניה מבית החולים בו טופלו או מרופא פרטי שאינו עומד בקשר מקצועי עם הקופה בה הם מבוטחים. חשוב להבין שזוהי טעות נפוצה שיכולה לעלות לכם ביוקר. בכל מקרה שבו הומלץ לכם לגשת להתאמת מדרסים אורתופדיים על ידי גורם שאינו עומד בקשר מקצועי עם קופת החולים בה אתם מבוטחים, עליכם להימנע מרכישת מדרסים באופן אוטומטי.

תחת זאת עליכם לקבוע תור לאורתופד שעובד בקופה ולקבל ממנו הפניה באופן אישי. רק כך תגדילו את הסיכוי שלכם לקבל החזר כספי מהקופה.

רכישה מספקים מורשים בלבד

גם אם קיבלתם הפניה מאורתופד שעובד בקופה, עדיין לא בטוח שתזכו לקבל החזר כספי וזאת כיוון שקופות החולים עובדות מול ספקים מסוימים בלבד. כך למשל לצורך העניין במידה ואדם שחולה בסוכרת המבוטח בקופת חולים מכבי קיבל הפניה לרכישת מדרסים מאורתופד שעובד בקופה, אך לא השכיל לרכוש את המדרסים מספק שנמצא בהסכם עם קופת החולים, הרי שכספו לא יוחזר לו בשום אופן.

את רשימת הספקים ניתן לקבל במזכירות קופת החולים שבה אתם מבוטחים או מהאורתופד המטפל בכם. מאחר ורשימות אלו מתעדכנות מעת לעת, ישנה חשיבות עליונה לוודא כי הרשימה מעודכנת לפני הרכישה.

מצבים שלא מכוסים על ידי הביטוח

לסיום חשוב לציין כי ישנו מגוון רחב ביותר של מצבים שבהם לא ניתן יהיה לקבל החזר מקופת החולים וזאת כיוון שההחזר צריך להתקבל מגוף אחר כמו למשל מהמוסד לביטוח לאומי.איקס

כך למשל אדם שמחזיק בביטוח מגן זהב של קופת חולים מכבי, לא יזכה לקבלת החזר הוצאות במידה והוא שוטר שנפגע במסגרת העבודה או במידה והוא נזקק למדרסים כתוצאה מתאונת דרכים, קחו זאת לתשומת לבכם.

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה מנהל ומייסד הפורטל הישראלי למדרסים. המפורטל המקיף והמקצועי ביותר בתחום המדרסים, כל מה שרציתם לדעת על מדרסים במקום אחד.

אהבתם? שתפו!
הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!