כף רגל – מתי יש להצטייד במדרסים בעקבות בעיות בכף הרגל?

הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
תפסיקו לסבול! השאירו פרטים עכשיו ותוך זמן קצר המדרסים יהיו אצלכם!
כפות רגליים
כפות רגליים

כף הרגל האנושית היא מערכת מורכבת של כלי דם, רקמות חיבור, עצמות, מפרקים, גידים ושרירים. מאחר ומדובר על מערכת מורכבת בצורה בלתי רגילה, הרי שמטבע הדברים לא מעט יכול להשתבש באופן הפעולה או במבנה שלה.

לרוע המזל, רוב הבעיות שפוגעות בכף הרגל משפיעות גם על אזורים אחרים בגוף וזאת כיוון שכף הרגל משפיעה על חלוקת המשקל של הגוף, על היציבה, על שיווי המשקל, על יכולת התנועה שלנו ועוד.

המבנה האנטומי של כף הרגל על קצה המזלג

בכף הרגל קיימות עצמות רבות, החל מעצם העקב ועצם הערקום וכלה בעצמות אצבעות הרגליים הנקראות גלילים.

העצמות מחוברות ביניהן במפרקים גמישים כשבין היתר מדובר על מפרק הקרסול, על המפרקים שמחברים בין עצמות האצבעות לעצמות המסרק, המפרקים הממוקמים בין הגלילים באצבעות הרגליים ועוד.

המפרקים הרבים שממוקמים בכף הרגל מאפשרים להתאים את המנח של הרגל לסוגי המשטחים השונים עליהם דורכת הרגל ולסוגי שיפוע שונים. מאחר ובמשך רוב חיינו אנחנו נועלים נעליים, הרי שהיכולות הרבות של כף הרגל בכל הקשור להתמודדות עם תנאי קרקע ושיפועים שונים, אינן באות לידי ביטוי.כף רגל

מבחינת המבנה האנטומי של כף הרגל, חשוב להזכיר את הקשתות הרוחביות ואת הקשתות האורכיות שפועלות כמעין בולמי זעזועים חכמים כיוון שהן תורמות לחלוקה של משקל הגוף על פני האזורים השונים של כף הרגל באופן כזה שבו אף אזור לא סובל מעומס רב מדי מעבר ליכולותיו.

מן הסתם המבנה של כף הרגל מורכב יותר מזה ועם זאת, ניתן להבין כי מדובר על מערך משוכלל של מרכיבים פיזיולוגיים שנמצאים באינטראקציה בלתי פוסקת, המשפיעים זה על זה ומושפעים זה מזה.

ההיגיון העומד מאחורי מדרסים אורתופדיים מותאמים אישית

בשנים האחרונות יותר ויותר אורתופדים ממליצים למטופלים שלהם לגשת להתאמה אישית של מדרסים. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שכיום המודעות לכך שמדרסים יכולים לסייע לטיפול במגוון של בעיות אורתופדיות נמצאת בשיאה. על מנת לפשט את אופן הפעולה של המדרסים ניגע על קצה המזלג בשתי נקודות מרכזיות להלן:

  • שינוי מנח כף הרגל – השינוי של מנח כף הרגל גורם לשינוי באופן שבו משקל הגוף מופעל על האזורים השונים בכף הרגל. מאחר וחלק ניכר מהבעיות בכפות הרגליים הן תוצאה של עומס רב מדי שמופעל על אזור אחד ומאחר ועומס רב על אזור פגוע עלול להוביל להחמרה של המצב, הרי שעל ידי הפחתת העומס מהאזור הבעייתי, ניתן לסייע לגוף להחלים, להפחית את הסיכוי להחמרה של המצב ואף למנוע בעיות פוטנציאליות רבות.
  • בלימת זעזועים – המדרסים האורתופדיים המודרניים מיוצרים מחומרים מיוחדים המסייעים לכף הרגל להיפטר מהאנרגיה הרבה המופעלת עליה בכל פעם שהרגל פוגשת בקרקע. לצד בעיות בכפות הרגליים שמתפתחות באופן מהיר כתוצאה מעומס פתאומי או סיבוב מוגזם של כף הרגל למשל, ישנן בעיות רבות ביותר שמקורן בזעזועים חוזרים ונשנים לאורך שנים. הפחתה במידת החומרה של הזעזועים והשפעתם, תורמת להפחת הסיכון להתפתחות של בעיות אלו.

מעבר לכל זה, המדרסים מסייעים לשיפור האחיזה של הרגל בנעל, לתמיכה במקרים שבהם המבנה האנטומי של הרגל לקוי או לא מושלם (כמו למשל במקרה של כף רגל שטוחה או פלטפוס בלעז), להפחתת הצורך בהזעה, ליציבה נוחה ואפקטיבית יותר ועוד.

מתי יש להצטייד במדרסים בעקבות בעיות בכף הרגל?

קצרה היריעה מלפרט אודות כל הבעיות, הפתולוגיות והמחלות שיכולות לפגוע בכף הרגל שבהן השימוש במדרסים יכול לסייע. כמו כן לא תמיד השימוש במדרסים מיועד עבור אנשים שכבר סובלים מבעיות בכפות הרגליים. במקרים רבים מאוד ההתאמה האישית של המדרסים מיועדת למנוע התפתחות של בעיות בקרב אנשים שנמצאים בקבוצת סיכון מסוימת.סימן שאלה

מאחר ולא ניתן לקבוע קווים מנחים אחידים וגורפים לכלל האוכלוסייה, כיום מומלץ לכל אחד ואחת להתעניין מול רופא אורתופד לגבי התאמה אישית של מדרסים אורתופדיים.

בשלב האבחון הרופא יתשאל את המטופל לגבי כל גורמי הסיכון מהם הוא סובל, יאסוף ממנו פרטים רבים בנוגע לתסמינים השונים שהוא חש ובמקרה הצורך ימשיך ויבצע בדיקות רפואיות מתקדמות. בסיומו של תהליך האבחון היסודי ניתן יהיה לקבוע האם המטופל זקוק להתאמה של מדרסים או לא.

אולי יעניין אותך גם:

מחלת פיירברג: מהי? וכיצד ניתן לטפל בה ביעילות ולהקל על החולות?

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה מנהל ומייסד הפורטל הישראלי למדרסים. המפורטל המקיף והמקצועי ביותר בתחום המדרסים, כל מה שרציתם לדעת על מדרסים במקום אחד.

אהבתם? שתפו!
הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!