מדרסים בהתאמה אישית – למה זה כדאי?

הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
תפסיקו לסבול! השאירו פרטים עכשיו ותוך זמן קצר המדרסים יהיו אצלכם!
מדרסים בהתאמה אישית במיוחד עבורך!
מדרסים המותאמים במיוחד עבורך!

המודעות לכך שמדרסים יכולים לסייע במניעת מחלות רגליים רבות, להפחית את הסיכון להחמרת מחלות קיימות ולטפל במגוון רחב של בעיות רגליים ויציבה, נמצאת בשנים האחרונות בשיאה ומוצרים ותחומים רבים נכנסו על מנת לתת מענה ופתרונות לדרישות של מדרסים בהתאמה אישית.

עם זאת, רבים בקרב הציבור הרחב עדיין לא מבינים את החשיבות הרבה שיש לבחירה בהזמנת מדרסים בהתאמה אישית. כתוצאה מכך, ישנם עדיין רבים שרוכשים מדרסים גנריים או ליתר דיוק רפידות נעליים בייצור המוני ולא מבינים שבעשותם כן, הם עלולים לא רק שלא לטפל בעצמם, אלא לגרום להחמרה בנזק הקיים ואף לפתח פתולוגיות נוספות. במאמר שלפניכם נסביר את החשיבות הרבה שיש לבחירה במדרסים בהתאמה אישית.

מדרסים בהתאמה אישית כחלק מהרעיון הבסיסי העומד מאחורי השימוש במדרסים

על מנת להבין עד כמה חשובה ההתאמה האישית של המדרסים למבנה האנטומי של המטופל, יש להבין תחילה את הרעיון העומד מאחורי מדרסים בהתאמה אישית באופן כללי. ובכן, השימוש במדרסים מיועד בראש ובראשונה לשנות את המנח של כף הרגל, לתמוך במבנה הלא תקין של הרגל ולשנות את חלוקת העומס על אזורי כף הרגל השונים. לאור העובדה שלכל אדם ישנו מבנה אנטומי שונה, הרי שלא ניתן להתייחס לכל כף רגל באותו האופן מבחינה אנטומית.מדרסים בהתאמה

כמו כן חשוב להבין שישנו מגוון רחב ביותר של פתולוגיות בכפות הרגליים וכי כל פתולוגיה צריכה לקבל מענה ספציפי. כך למשל בעיה של דלקת מפרקים בבהונות הרגליים דורשת מענה שונה לחלוטין מזה שדורשת בעיה של כף רגל שטוחה. באותה נשימה ניתן לכתוב כי מדרסים שמותאמים לאדם שסובל מדלקת ברקמת החיתולית הכפית מעוצבים באופן שונה לחלוטין מהאופן שבו מעוצבים מדרסים המותאמים עבור אדם שסובל מדלקת בגיד אכילס לצורך העניין.

מאחר וכל כף רגל שונה מרעותה ומאחר וכל פתולוגיה צריכה לקבל התייחסות טיפולית שונה, הרי שלא ניתן להפיק את המרב מהמדרסים מבלי לדאוג להתאמה אישית ומדויקת בין מבנה המדרסים לבין מבנה כף הרגל של המטופל והבעיה ממנה הוא סובל – דבר הנקרא בשפה מוכרת יותר "מדרסים בהתאמה אישית".

מה יש לעשות במצבים בהם המבנה של כף הרגל משתנה במשך הזמן?

לעתים גם התאמה של מדרסים לכף הרגל של המטופל לא מונעת חוסר התאמה עתידי וזאת משום שישנם מצבים מסוימים בהם המבנה האנטומי של הרגל משתנה. בין היתר מצבים כאלו יכולים להתרחש בנסיבות הבאות:

  • שינוי ניווני כתוצאה ממחלת מפרקים מתקדמת.מדרסים בהתאמה אישית
  • שינוי אנטומי כתוצאה ממחלה שנקראת הלוקס ולגוס.
  • שינויים כתוצאה מהתבגרות טבעית – מצבים אלו מתרחשים בעיקר בקרב מטופלים שעושים שימוש במדרסים מגיל צעיר לקראת גיל ההתבגרות.
  • שינוי כתוצאה מכריתה של אזור מסוים בכף הרגל – מצבים אלו מתרחשים בעיקר בקרב חולי סוכרת שסובלים מכיבים שלא מחלימים המובילים לנמק בכף הרגל.

בכל אחד ואחד מהמצבים האלו ישנו צורך להחליף את המדרסים הקיימים ולנסות לעשות מדרסים בהתאמה אישית פעם נוספת בהתאמה אחרת. לצורך כך יש לעבור את תהליך ההתאמה פעם נוספת ולייצר מדרסים בהתאמה אישית חדשים. מומלץ ביותר שלא להתמהמה עם תהליך ההתאמה ולעבור אותו סמוך ככל האפשר לשינוי. במידה וידוע כי כף הרגל צפויה להתפתח, כמו למשל בגיל ההתבגרות, יש לעבור בדיקות תאימות לעתים תכופות יחסית.

ראו גם:

שאלות ותשובות בנושגע למדרסים

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה מנהל ומייסד הפורטל הישראלי למדרסים. המפורטל המקיף והמקצועי ביותר בתחום המדרסים, כל מה שרציתם לדעת על מדרסים במקום אחד.

אהבתם? שתפו!
הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!