אבחון כף הרגל – סובלים מכאב בכף הרגל?

הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
תפסיקו לסבול! השאירו פרטים עכשיו ותוך זמן קצר המדרסים יהיו אצלכם!

אבחון כף הרגל

כפות הרגליים האנושיות הן פלא הנדסי מתוחכם ומורכב. כפות הרגליים מסוגלות לעמוד בעומסים כבדים ביותר המופעלים עליהן בכל צעד וצעד והן אלו שמאפשרות את היציבה הזקופה שלנו ואת היכולת שלנו לנוע במרחב. עם זאת, מטבע הדברים, ישנו מגוון רחב ביותר של פתולוגיות שיכולות לפגוע בכפות הרגליים שלנו.

רבים לא יודעים זאת, אבל פגיעות בכפות הרגליים ויהיו אלה מחלות מולדות או מחלות נרכשות, משפיעות על מערכות אחרות בגוף והתסמינים שלהן משתרעים הרבה מעבר לכפות הרגליים. בין היתר בעיות בכפות הרגליים יכולות להוביל לכאבי גב, בעיות ביציבה, הפרעות בשיווי המשקל, כאבים בשרירי הרגליים ועוד.

חלק מהבעיות ניתן למנוע מבעוד מועד, בחלק מהבעיות ניתן לטפל במטרה להפחית את הסיכוי לסיבוכים ובכל מקרה ישנה חשיבות עליונה לגשת לאבחון של בעיות בכף הרגל על מנת להקדים תרופה למכה.

האבחון המוקדם של בעיות בכף הרגל חשוב מאין כמוהו וזאת מכיוון שככל שהטיפול יוגש בשלב מוקדם יותר, כך רמת היעילות שלו תהיה גבוהה יותר.

השלב הראשון באבחון – תשאול לגבי התסמינים מהם סובל המטופל

ראשית יש לציין כי אבחון של בעיות בכף הרגל צריך להתבצע בראש ובראשונה אצל אורתופד תוך מתן עדיפות לאורתופד שמתמחה בטיפול בכפות הרגליים. כאשר אדם ניגש לאבחון אצל אורתופד, בשלב הראשון הרופא יתשאלמסתקרנת אותו לגבי התסמינים מהם הוא סובל. אמנם במקרים רבים התסמינים שיציג החולה אינם ספציפיים למחלה או לפתולוגיה מסוימת, אבל לא אחת ניתן בעזרת תשאול מקיף של המטופל למקד את החיפוש אחרי הבעיה.

בין היתר הרופא ישאל את המטופל שאלות מסוג:

תדירות הכאבים, המיקום המדויק שלהם, אופי הכאב, מתי הם כואבים במיוחד, יתשאל גם על הפעולות הספציפיות שמעוררות את הכאב, לגבי משך הזמן שהוא סובל מהכאבים ועוד. ככל ששלב זה יהיה יסודי יותר וככל שהתשאול יהיה מקיף יותר, כך ניתן יהיה להתחקות אחרי השורש של הבעיה ביעילות רבה יותר.

בשלב זה הרופא צריך לבדוק מול המטופל האם הוא נמצא בקבוצת סיכון מסוימת לסבול מבעיות בכף הרגל, האם כף הרגל הפגועה עברה לאחרונה אירוע טראומטי, האם הכאבים הופיעו באופן פתאומי לאחר עיסוק בספורט או שמא הופיעו באופן הדרגתי ועוד.

הבדיקה הקלינית

בשלב זה הוא יפעיל לחץ על אזורים שונים בכף הרגל ויבחן את התגובה של המטופל. כמו כן, הרופא יפעיל לחץ ויבצע שורה של מתיחות ברצועות השונות התומכות בכף הרגל על מנת לבודד את האזור הפגוע.

במהלך שלב הבדיקה הקלינית ניתן למקד את הבעיה וכן לשלול קיום של מגוון מצבים אחרים שהיו יכולים לבוא לידי ביטוי מבחינה קלינית באותו האופן.

בדיקות ההדמיה

בדיקות ההדמיה משחקות תפקיד מרכזי באבחון של פתולוגיות בכף הרגל כמו גם באבחון של מגוון פתולוגיות אורתופדיות אחרות. הבדיקה הבסיסית ביותר היא צילום רנטגן, אך מדובר באחת הבדיקות הפחות רגישות בתחום בדיקות ההדמיה. כך למשל ברוב המוחלט של המקרים לא ניתן לאבחן באמצעות בדיקת רנטגן שברי הליכה או סדקי הליכה במהלך השבועות הראשונים לאחר הפציעה.מכשיר רפואי

בדיקות מתקדמות יותר יכולות להיות בדיקת טומוגרפיה ממוחשבת הנקראת גם CT או בדיקת MRI. שילוב של שלושת השלבים שהוזכרו לעיל: תשאול מקיף ויסודי, בדיקה קלינית ובדיקות הדמיה, מאפשר לרופא לקבל תמונת מצב רחבה לגבי הבעיה של המטופל ולהתאים לו את הטיפול המושלם עבורו באופן אישי.

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה מנהל ומייסד הפורטל הישראלי למדרסים. המפורטל המקיף והמקצועי ביותר בתחום המדרסים, כל מה שרציתם לדעת על מדרסים במקום אחד.

אהבתם? שתפו!
הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!