אורטופד כף רגל

הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
תפסיקו לסבול! השאירו פרטים עכשיו ותוך זמן קצר המדרסים יהיו אצלכם!

אורטופד של כף הרגל

אורטופד כף רגל הוא רופא מומחה שעוסק בתחום האורטופדיה. מסלול ההתמחות באורטופדיה בישראל הוא מסלול ההתמחות הארוך ביותר מכל המסלולים הקיימים בתחום הרפואה.

על מנת להתמחות באורטופדיה יש להשלים שש שנים של לימודי רפואה ולקבל תואר דוקטור לרפואה, לאחר מכן יש להשלים סטאז' ברפואה ולקבל את רישיון משרד הבריאות לעסוק ברפואה ורק אז ניתן להתחיל את שלב ההתמחות באורטופדיה.

שלב ההתמחות באורטופדיה נמשך בישראל לא פחות משש שנים תמימות. במידה והרופא עבר את הבחינות הרלוונטיות בהצלחה וזכה לקבל תעודה של רופא מומחה לאורטופדיה, באפשרותו להמשיך לתת-התמחות בתחומים צרים יותר בשדה האורטופדיה כמו למשל תת התמחות בניתוחים של כף היד, תת התמחות בניתוחים של עמוד השדרה או כמובן תת התמחות בכף הרגל.

אבחון של בעיות בכף הרגל בעזרת אורטופד כף רגל

אחד מהתפקידים החשובים ביותר של אורטופד כף רגל הוא אבחון מדויק ויסודי של בעיות שונות בכף הרגל והתחקות אחר המקור לבעיות השונות. גם הטיפול המתקדם ביותר בתחום, לא יהיה יעיל כל עוד לא יתאים לבעיה ולמקור הבעיה ולפיכך, אין להתחיל במתן טיפול לפני שמסתיים תהליך האבחון.כף רגל

תהליך האבחון מתחיל בתשאול של המטופל בנוגע לתסמינים מהם הוא סובל (או תשאול של הוריו במידה ומדובר בילדים קטנים, פעוטות או תינוקות) ובדיקה של גורמי הסיכון לסבול מבעיות שונות בדגש על הבעיות שעלולות להוות את המקור לתסמינים שמציג החולה.

לאחר מכן אורטופד כף רגל מבצע סדרה של בדיקות קליניות שבהן הוא מבצע מניפולציות שונות על כף הרגל במטרה להתחקות אחר המקור לכאבים או לבעיות השונות באופן כללי. במקרים רבים שלב האבחון מסתיים לאחר הבדיקות הקליניות אך אין זה מן הנמנע שהאורטופד יפנה את הנבדק לביצוע של בדיקות הדמיה רפואיות כמו למשל CT, MRI או צילום רנטגן.

רוב הבעיות האורטופדיות מטופלות בגישה שמרנית אצל אורטופד כף רגל

אורטופד כף רגל הפועל בטיפול השמרני כולל תרגול פיזיותרפיה, חיזוק השרירים התומכים בכף הרגל, שיפור טווח התנועה של המפרקים בכף הרגל על ידי פעילות גופנית מותאמת אישית, שימוש במדרסים, הנחת קומפרסים קרים באזור הפגוע, הקפדה על הימנעות ממאמץ ועוד.

במקרים החמורים ביותר ניתן לטפל על ידי קיבוע של האזור הפגוע, על ידי הזרקת סטרואידים או שימוש בתרופות שונות להפגת הכאב ולהפחתת מידת החומרה של הדלקת באזור. עם זאת, במקרים החמורים ביותר אין מנוס מלבצע תיקון כירורגי של הנזק בדגש על מקרים שבהם נקרע גיד או במקרים בהם צריך להחליף את מפרק הקרסול.

מעקב אחרי החולים

מעבר לאבחון של בעיות שונות בכף הרגל ולטיפול בבעיות שונות בכף הרגל, אורטופד כף רגל צריך לבצע מעקב צמוד אחרי החולים שנתונים תחת אחריותו. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שבעיות רבות בכפות הרגליים הן בעיות דינמיות ומשתנות שיכולות להחמיר במהירות רבה.

כמו כן ישנה חשיבות רבה למעקב אחרי הטיפול שניתן לחולים על מנת לוודא כי רמת היעילות שלו הייתה גבוהה וכי לא הופיעו סיבוכים לאחר הטיפול.

אורטופד כף רגל והפניה להתאמת מדרסים

על מנת לדעת לאיזה סוג של מדרסים אתם זקוקים ועל מנת שניתן יהיה לבצע את ההתאמה המושלמת בין סוג המדרס לבעיה ממנה אתם סובלים, חשוב ביותר לקבל הפניה להתאמת מדרסים אורתופדיים אך ורק אורטופד כף רגל שעבר התמחות בכף הרגל. כמו כן חשוב לדאוג לכך שההפניה תתקבל מאורטופד שעובד בקופת החולים שבה אתם מבוטחים על מנת שתוכלו לקבל החזר כספי.מדרסים

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה מנהל ומייסד הפורטל הישראלי למדרסים. המפורטל המקיף והמקצועי ביותר בתחום המדרסים, כל מה שרציתם לדעת על מדרסים במקום אחד.

אהבתם? שתפו!
הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!