איך לבחור מדרסים לפלטפוס

הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
תפסיקו לסבול! השאירו פרטים עכשיו ותוך זמן קצר המדרסים יהיו אצלכם!

פלטפוס הוא בעיה נפוצה למדי. על-פי הערכות שונות, 1 מכל 6 בני אדם סובל מהבעיה הזו, ברמת חומרה כזו או אחרת, כשהסימפטום העיקרי הוא כף רגל שטוחה. כתוצאה מכך מתרחשת תנועה סיבובית בכף הרגל בכל צעד, והיא גורמת לשחיקה מואצת של המפרקים, לכאבים ולנזקים נוספים. מדרסים הם פתרון אפקטיבי מאוד לפלטפוס, וכדי להפיק מהם מקסימום תועלת חשוב לבחור אותם נכון. הטיפים בעמוד זה יעזרו לכם להגיע למדרסים הטובים ביותר האפשריים.

התאמה למאפיינים הספציפיים של כל אדם

הטיפ הראשון לבחירת מדרסים לפלטפוס הוא להעדיף מוצר מותאם אישית על-פני מוצר מדף. אמנם לכאורה המדרסים מטפלים בכל המקרים באותה בעיה בדיוק, אבל כדי לספק פתרון אופטימלי חשובה ההתאמה המלאה שלהם למאפיינים הספציפיים של כל אחד ואחת.

אנשי מקצוע מנוסים ואמינים ייקחו בחשבון את גיל האדם (ככל שהגיל צעיר יותר, כך ניתן לשפר יותר את המצב), את המשקל (שמשפיע על העומס שמוטל על כף הרגל בכל פעולה), את הרגלי החיים (האם האדם עוסק בפעילות ספורטיבית, האם הוא עובד בעמידה ועוד) וגם את מידת החומרה של הפלטפוס. בפרט נהוג להבחין בין פלטפוס גמיש לפלטפוס קשיח שמחייב פתרון אגרסיבי יותר.

מדידה מדויקת

כשהמטרה היא מדרסים לפלטפוס קשיח – מצב שבו הקשת האורכית בכף הרגל, זו שמקנה גמישות ומייצבת את האיבר, כלל לא קיימת – ישנה חשיבות רבה במיוחד למדידות שמתבצעות לקראת ייצור המדרסים. כדאי לקחת בחשבון שפלטפוס קשיח גורם למבנה כף רגל שטוח לחלוטין גם כשהרגל באוויר, ועל כן מתעצמת השפעתם של המדרסים וגם נחיצותם.

השיטה המומלצת למדידה היא חבישת גבס. הסיבה לכך היא שזוהי השיטה המדויקת ביותר הקיימת, ובאמצעותה ניתן לשרטט את הקווים של כף הרגל באופן איכותי. דגש נוסף בייצור מדרסים לבעלי ובעלות פלטפוס קשיח הוא בית עקב עמוק יחסית, בין סנטימטר אחד ל-1.6 ס"מ, וזאת על-מנת שלא יקרוס בזמן פרונציה (פרונציה היא התנועה הסיבובית פנימה של כף הרגל, במהלך כל מגע עם משטח כזה או אחר – תנועה שבה כף הרגל וגם הקרסול מתקרבים אל המשטח).

מחיר

כל החלטה בימינו נשענת גם על השיקול הכלכלי. בהתאם, באופן טבעי, עולה השאלה כמה עולה מדרסים לפלטפוס בכל מכון שמציע את הפתרון הפשוט לכאורה אבל היעיל להפליא. לשאלת העלות אמנם יש משקל, שעשוי להיות בלתי מבוטל, אבל חובה להתייחס גם לתועלת. מדרסים לא איכותיים מספיק לא ימנעו את כל התופעות השליליות שעלולות להתרחש כשהקשת האורכית לא קיימת או כשהיא עוברת למצב שכיבה בזמן מגע עם משטח (כלומר במהלך הליכה, ריצה או אפילו עמידה). לכן ההמלצה היא קודם כל לוודא שמדובר במדרסים מותאמים אישית על בסיס מדידה מדויקת שמתבצעת באמצעות ציוד מתקדם, ורק לאחר מכן להתייחס לסוגיית המחיר.

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה מנהל ומייסד הפורטל הישראלי למדרסים. המפורטל המקיף והמקצועי ביותר בתחום המדרסים, כל מה שרציתם לדעת על מדרסים במקום אחד.

אהבתם? שתפו!
הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!