דפורמציות בכף הרגל

הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
תפסיקו לסבול! השאירו פרטים עכשיו ותוך זמן קצר המדרסים יהיו אצלכם!

כפות הרגליים שלנו עומדות מדי יום בעומסים כבדים שלעתים גבוהים פי עשרה ואף יותר ממשקל הגוף ועל כך, כף הרגל היא פלא ביו-הנדסי מורכב ומופלא.דפורמציות בכף הרגל

מאחר ומדובר על מערכת מורכבת ומתוחכמת המורכבת ממפרקים, רקמות חיבור, גידים, עצמות ושרירים רבים, אין זה פלא שהסיכוי לבעיות בכפות הרגליים גבוה ביותר. חלק מהבעיות בכפות הרגליים הן תוצאה של מחלה מערכתית שבאה לידי ביטוי בין היתר בכפות הרגליים כמו למשל במקרה של חולי סוכרת הסובלים מכף רגל סוכרתית או נוירופתיה סוכרתית, חלק מהבעיות מקורן בתאונה או פציעה, ישנן כאלו שמקורן בנעילה של נעל לא מתאימה ועוד.

לצד כל הבעיות שתוארו לעיל וכן שורה של בעיות אחרות שנחשבות לבעיות נרכשות, כלומר בעיות שמופיעות במהלך החיים, ישנן מחלות רבות של כפות הרגליים שנחשבות למחלות מולדות. בין אם מדובר על בעיה חמורה שמצריכה התערבות כירורגית מידית לאחר הלידה ובין אם מדובר על בעיה קלה יחסית שניתן לטפל בה באופן שמרני, הרי שבכל מקרה השימוש במדרסים מהווה חלק אינטגרלי ממערך הטיפולים במקרים של דפורמציות בכף הרגל.

דפורמציות בכף הרגל: כף רגל שטוחה

מצב זה מאופיין בכך שכף הרגל נוגעת באופן מלא או כמעט מלא בקרקע כתוצאה מהיחלשות של הקשת האורכית. ברוב המקרים בהם מצב זה מתרחש, לא מופיעים תסמינים קליניים חמורים יתר על המידה. עם זאת, אצל חלק מהאנשים הסובלים מהבעיה אכן יכולים להתפתח תסמינים רבים כשבין היתר מדובר על עיוותים בכף הרגל, התפתחות של דלקות בכף הרגל, התפתחות של כאבים באזורים שונים בגוף ועוד.כף רגל

הקשת האורכית בכף הרגל מסייעת לנו להתמודד עם העומסים המופעלים על הרגל בכל צעד וצעד ובנוסף לכך, הקשת האורכית משחקת תפקיד מרכזי בבלימת הזעזועים במהלך התנועה. לפיכך כף רגל שטוחה משפיעה על כל מערכת היציבה ומהווה פוטנציאל למגוון רחב ביותר של בעיות אורתופדיות.

בעיה הפוכה: קשת גבוהה

גם במצבים אלו חלוקת המשקל של הגוף על פני האזורים השונים בכף הרגל משתנה לרעה וגם כאן ניתן לראות פגיעה חמורה ביכולת בלימת הזעזועים במהלך התנועה.

אנשים שסובלים מקשת גבוהה בכפות הרגליים שלהם צפויים לסבול במהלך החיים ממגוון רחב ביותר של בעיות אורתופדיות חמורות שהולכות ומתרבות ומחמירות לאורך השנים.

רגל קלוטה

דפורמציה מולדת נוספת שיכולה לבוא לידי ביטוי במגוון דרכים. בין היתר מדובר על הדרכים הבאות:

  • גיד אכילס מתוח מאוד, אצבעות מעוותות ועקב שפונה כלפי פנים.
  • רגל שהחלק הקדמי שלה פונה פנימה.
  • רגל שהחלק הפנימי שלה לא נוגע בקרקע במהלך הדריכה ובעקבות כך החולה הולך רק על החלק החיצוני של כף הרגל.
  • החלק הקדמי של הרגל מורם מעל פני הקרקע והעקב פונה כלפי חוץ.

דפורמציה זו עלולה להשפיע על ההתפתחות הפיזית של התינוק שכן היא מופיעה כבר בלידה.

התאמת מדרסים לטיפול בדפורמציות של כף הרגל

חשוב להדגיש כי מדרסים אורתופדים המותאמים אישית למטופל לא מסוגלים להביא לריפוי של הדפורמציה או לשינוי פיזי של כף הרגל.

עם זאת, באפשרותם לשנות את המנח של כף הרגל בנעל ולתמוך במבנים הלא תקינים של הרגל. באופן זה הם מפחיתים את הסיכון להתפתחות של בעיות עתידיות שמקורן במבנה הלא

רגל

תקין של הרגל.

 

אולי יעניין אותך גם:

מחלת פיירברג: מהי? וכיצד ניתן לטפל בה ביעילות ולהקל על החולות?

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה מנהל ומייסד הפורטל הישראלי למדרסים. המפורטל המקיף והמקצועי ביותר בתחום המדרסים, כל מה שרציתם לדעת על מדרסים במקום אחד.

אהבתם? שתפו!
הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!