כאבי גב מבעיות ברגליים – כיצד מדרסים יפתרו את הבעיה?

הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
תפסיקו לסבול! השאירו פרטים עכשיו ותוך זמן קצר המדרסים יהיו אצלכם!

כאבי גב הם תופעה נפוצה ביותר שנעשית שכיחה ככל שמתקדמים בגילאים. הכאבים יכולים לנבוע ממגוון רחב ביותר של גורמים כשבין היתר מדובר על ישיבה ממושכת באופן לא מותאם וללא הפסקות או מתיחות, הרמה של משקלים כבדים באופן לא מותאם, בעיות אנטומיות שונות בעמוד השדרה ועוד.מדרסים לטיפול בכאבי גב

כמו כן, רבים מאלו שסובלים מכאבי גב לא מודעים לכך, שישנו סיכוי לא רע שמקור הכאבים הוא בכלל לא בגב עצמו אלא בכפות הרגליים. כפות הרגליים, או ליתר דיוק, המנח של כף הרגל, משפיע באופן ישיר על היציבה של הגוף ובמקרים רבים על ידי טיפול במנח לא נכון של כף הרגל, ניתן לטפל בכאבי הגב ולנטרל אותם. כל זה נכון גם עבור מקרים בהם מדובר על כאבי גב חמורים ביותר.

עם זאת, לפני שממהרים לטפל בכפות הרגליים, ישנה חשיבות עליונה לעבור אבחון מקיף ויסודי על מנת להתחקות אחרי המקור לכאבי הגב תוך שלילת גורמים אחרים שהיו יכולים לבוא לידי ביטוי בכאבים מהם סובל המטופל.

בעיות ברגליים המובילות לכאבי גב

קצרה היריעה מלהכיל את כל הבעיות השונות בכפות הרגליים שעשויות לגרום לכאבי גב. בין היתר מדובר על פלטפוס, דורבן, דלקת בגיד אכילס ועוד. כל אחת ואחת מהבעיות צריכה לקבל התייחסות שונהוזאת כיוון שהטיפול משתנה בהתאם למקור הבעיה.

טיפולים שונים – תרופתיים או אלטרנטיביים יכולים להקל במידה רבה על כאבי הגב. רבים העידו כי טיפול טבעי בכאבי הגב הצילו אותם ואחרים מעידים כי דווקא טיפול תרופתי טוב הוא זה שייטב עם מצבם. אך עם כל זאת, ישנו קו משותף אחד שעובר כחוט השני בכל סוגי הטיפולים – טיפול באמצעות מדרסים.

השימוש במדרסים נפוץ ביותר שכן בעזרת מדרסים ניתן להתמודד ביעילות רבה עם מגוון רחב של בעיות ברגליים לרבות בעיות רגליים שבאות לידי ביטוי בכאבי גב.

מדרסים אורטופדיים משנים את מנח כף הרגל

שינוי זה תורם לשינוי של חלוקת העומס על כף הרגל וכתוצאה מכך לשינוי בחלוקת העומס על שרירי הגב ומערכת היציבה כולה. כך למשל במקרים בהם בעקבות מבנה אנטומי לא תקין של כף הרגל מופעל עומס רב מדי על חלקה הקדמי של הרגל, ניתן לשנות את המנח של כף הרגל ולהפחית את העומס מחלק זה תוך פיזור שונה של העומס על חלקי הרגל השונים.

מעבר לכך, התאמה של מדרסים אורתופדיים מסייעת לשפר את יכולת בלימת הזעזועים. במהלך פעילות גופנית ולמעשה בכל צעד וצעד, מופעלים על כף הרגל עומסים גדולים שגורמים לא אחת לכאבי גב ולמגוון רחב של בעיות אנטומיות ופיזיולוגיות שונות.כף רגל

שרירי הגב מגיבים לזעזועים שנוצרים במהלך התנועה של הגוף ולא אחת נושאים בעומס במצבים שבהם חלקי הגוף האחרים לא מתפקדים כהלכה.

לכן, באמצעות שיפור בלימת הזעזועים וחלוקה מחדש של עומס הגוף המופעל על כפות הרגליים באמצעות התאמה אישית של מדרסים אורתופדיים, ניתן לשפר את היציבה, להפחית את העומס המופעל על מערכות הגוף השונות ולספק לגוף את התמיכה שלה הוא זקוק. במקרים רבים השיפור וההפחתה במידת החומרה של הכאבים מורגשים כבר לאחר ימים ספורים מהתחלת השימוש במדרסים.

התאמת מדרסים לסובלים מכאבי גב

במידה ואכן בסיומו של תהליך האבחון התברר כי מקור כאבי הגב בבעיות ברגליים, ניתן להתחיל בתהליך ההתאמה של המדרסים. חשוב ביותר להימנע מרכישה של מדרסים גנריים או מרכישה של רפידות המיוצרות באופן המוני ותעשייתי וזאת משום שלכל אחד ואחד מאתנו ישנו מבנה אנטומי שונה וכן משום שכל בעיה צריכה לזכות בהתייחסות שונה מבחינה טיפולית.

ההתאמה של המדרסים יכולה להתבצע במגוון שיטות ולמעשה ככל שטכניקות הייצור מתפתחות, כך באות לעולם עוד ועוד שיטות להתאמת מדרסים אורתופדיים. כך למשל כיום ניתן לייצר מדרסים על ידי שימוש בתבניות גבס, באמצעות שימוש במשטחי דריכה המצוידים בחיישני עומס שמחוברים למערכות מחשב מתקדמות ועוד.

מניעה של כאבי גב באמצעות מדרסים

במקרים רבים ניתן למנוע את כאבי הגב על ידי שימוש במדרסים. על מנת לעשות זאת יש לגשת לאבחון אצל אורתופד שמתמחה בכף הרגל.גב
סובל/ת מכאבי גב? מכשיר מיוחד לטיפול בדלקות חוזרות וכאב כרוני

במהלך האבחון ניתן לזהות פתולוגיות שונות בכף הרגל שעשויות להשפיע על הגב, להתאים לנבדק מדרסים אורתופדיים וכך להקדים תרופה למכה.

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה מנהל ומייסד הפורטל הישראלי למדרסים. המפורטל המקיף והמקצועי ביותר בתחום המדרסים, כל מה שרציתם לדעת על מדרסים במקום אחד.

אהבתם? שתפו!
הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!