מדרסים לאצבעות הרגליים – כי גם להן צריך לדאוג!

הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
תפסיקו לסבול! השאירו פרטים עכשיו ותוך זמן קצר המדרסים יהיו אצלכם!

במהלך היום יום רוב האנשים לא נותנים את דעתם לאצבעות הרגליים, למרות התפקיד החשוב שלהן בכל הקשור ליציבה הזקופה וליכולת התנועה שלנו.מדרסים לאצבעות הרגליים

עם זאת, תשומת הלב מופנה במהירות לאצבעות הרגליים במקרים בהם מתחילות להתפתח בעיות שונות בכפות הרגליים שמערבות גם את האצבעות. במאמר שלפניכם נדון בחלק מהבעיות שעלולות לבוא לידי ביטוי באצבעות הרגליים וכן נדון באופן שבו מדרסים יכול לסייע להתמודד עם הבעיות שצוינו לעיל.

האנטומיה של אצבעות הרגליים

האצבע הגדולה ביותר בכף הרגל נקראת האצבע הראשונה או הבוהן. יתר האצבעות נקראות על שם המיקום היחסי שלהן, כלומר האצבע הסמוכה לבוהן נקראת האצבע השנייה ואילו האצבע שמקבילה לזרת בכף היד נקראת האצבע החמישית.

השלד של אצבעות הרגליים מורכב משלוש עצמות קטנות שנקראות בשפה הרפואית גלילים (למעט הבוהן שמורכבת משני גלילים בלבד). בין כל גליל לגליל ישנו מפרק קטן וכל אצבע מחוברת לעצם מסרק אחת באמצעות מפרק נוסף (מפרק אחד לכל אצבע).כף רגל

מתחת לחלק הקרוב לעצם המסרק בבוהן ממוקמות שתי עצמות זעירות ששייכות למערכת הססמואידית. עצמות אלו נושאות את כל משקל הגוף בחלק ממחוזר הדריכה של הרגל במהלך ההליכה או הריצה ולפיכך הן משולבות בגידים של השריר כופף הבוהן הקצר.

חלק מהשרירים שאחראים על תנועת האצבעות ממוקמים מחוץ לכף הרגל וחלק מהם ממוקמים בתוך כף הרגל. על אף שניתן להזיז את המפרקים ואת השרירים שאחראים על תנועת אצבעות הרגליים לכיוונים מנוגדים, הרי שרוב האנשים לא עושים את השימוש המדויק ביותר באצבעות. אין המשמעות של עובדה זו כדי להעיד על כך שאצבעות הרגליים אינן חשובות.

למעשה ההפך הוא הנכון. הודות למערכת כף הרגל הקשורה לאצבעות הרגליים נשמרות הקשתות של כפות הרגליים יציבות ובנוסף לכך, הודות לשרירי האצבעות של הרגליים בדגש על שריר כופף הבוהן הארוך, אנחנו יכולים להניע את הגוף שלנו קדימה בשלב שבו אנחנו מנתקים את האצבעות מהמשטח בזמן ריצה או הליכה למשל.

מדרסים להפחתת העומס מאצבעות הרגליים

ההפחתה של העומס ניתנת לביצוע על ידי הימנעות מדריכה על הרגל כמובן, אך ברוב המקרים אין הכוונה להימנעות מוחלטת אלא רק להימנעות מהגעה למצב של כאב. כמות המשקל המופעל על אזורי כף הרגל השונים הוא פונקציה ישירה של מנח כף הרגל.

זוהי הסיבה בגינה אנשים שסובלים ממנח לקוי כמו למשל במקרה של פלטפוס, סובלים כתוצאה מכך ממגוון רחב של בעיות גופניות שכל כולן מתחילות בחלוקה הלא נכונה של העומס המופעל על אזורי כף הרגל השונים.כף רגל

באמצעות שימוש במדרסים אורתופדיים מותאמים אישית ניתן לשנות באופן מוחלט את חלוקת המשקל של הגוף וכך להפחית את העומס המופעל על אצבעות הרגליים. במידה ואתם סובלים מבעיות באצבעות הרגליים, מומלץ להתעניין מול האורתופד שלכם לגבי התאמה אישית של מדרסים.

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה מנהל ומייסד הפורטל הישראלי למדרסים. המפורטל המקיף והמקצועי ביותר בתחום המדרסים, כל מה שרציתם לדעת על מדרסים במקום אחד.

אהבתם? שתפו!
הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!