מדרסים לטיפול בדלקת גיד אכילס – למה כדאי לכם?

הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
תפסיקו לסבול! השאירו פרטים עכשיו ותוך זמן קצר המדרסים יהיו אצלכם!

מדרסים לטיפול בדלקת בגיד אכילס

דלקת גיד אכילס היא אחת מדלקות הגידים השכיחות ביותר הקיימות. הגורם העיקרי המוביל להתפתחות הדלקת בגיד אכילס הוא עומס יתר שמופעל על הגיד.

עומסים אלו יכולים להוביל למגוון רחב של תופעות כמו למשל קרע מלא או חלקי של הגיד ואף מתיחה חמורה של הגיד. ברוב המקרים הפתולוגיה מתפתחת כמה סנטימטרים בלבד מעל לעצם העקב. העומס יכול להיות תוצאה של טראומה כמו למשל במקרה של נחיתה לא טובה לאחר נפילה מגובה או קפיצה, תאונה או פציעה.

אך לא אחת הנזק הוא תוצאה של עומס מצטבר לאורך זמן ולפיכך אין זה פלא שניתן לראות שכיחות גבוהה של דלקת בגיד אכילס בעיקר בקרב ספורטאים ואף בקרב אנשים שעוסקים באופן חובבני בפעילויות ספורטיביות.

דלקת בגיד אכילס פוגעת באוכלוסייה הכללית בשכיחות של 1:15000 במדינות המערביות ובשכיחות גבוהה אף יותר במדינות בהן נהוג ללכת יחפים וזאת כיוון שנעילת נעליים מותאמות מסייעת להפחית את הסיכון לחלות במחלה הודות לשיפור בבלימת הזעזועים.

הגיל הממוצע של הסובלים מהדלקת זו הוא 36 ובאופן כללי התופעה שכיחה יותר בקרב גברים, ככל הנראה משום שגברים נוטים לעסוק בשכיחות גבוהה יותר בסוגי ספורט אגרסיביים שמתאפיינים בעצימות גבוהה.

מניעה של דלקת בגיד אכילס באמצעות מדרסים

הגיד החזק ביותר בגוף האדם הוא הגיד אכילס. הגיד נוצר על ידי חיבור של שני גידים: גיד שריר הסוליה וגיד שריר התאומים. כאשר השרירים הנ"ל (הנקראים גם שרירי הרגל האחוריים) מתכווצים, הגיד נמתח ובעקבות כך הוא מושך את כף הרגל ואת העקב.מדרסים

הפגיעה בגיד שבאה לידי ביטוי בדלקת יכולה להיות תוצאה של עומס יתר כפי שציינו, של דלקת מפרקים, מחלות גנטיות או מחלות אוטואימוניות שמשנות את המבנה האנטומי של הגיד, של תהליכים ניווניים טבעיים ועוד. בכל אחד ואחד מהמקרים האלו ניתן להפחית את הסיכוי לדלקת באמצעות התאמה אישית של מדרסים.

באמצעות התאמה אישית של מדרסים ניתן להביא לשינוי מהותי במנח של כף הרגל וכך להפחית את העומס המופעל על הגיד, לשפר את יכולת בלימת הזעזועים ואף להתגבר על שינויים מבניים בגיד עצמו. אך חשוב לזכור שלא די בהתאמת מדרסים על מנת לנטרל כליל את הסיכוי לדלקת בגיד אכילס. חשוב ביותר להקפיד על הימנעות ממאמץ יתר של הגיד, מביצוע פעולות לא מותאמות ומביצוע של פעילות גופנית ללא הכנה מתאימה.

טיפול בדלקת בגיד אכילס באמצעות מדרסים

דלקת בגיד אכילס היא תופעה שעלולה להתבטא במגוון רחב ביותר של דרגות חומרה. ברוב המקרים הדלקת תבוא לידי ביטוי בנפיחות מקומית, אודם וכאב מקומי. אך במקרים מסוימים הדלקת תהיה קלה ביותר וכמעט בלתי מורגשת ובמקרים אחרים היא תביא את החולה לכדי חוסר יכולת לדרוך על הרגל. במצבים מסוימים הדלקת תתפתח באופן הדרגתי ביותר ובמקרים אחרים היא תתפתח במהירות רבה ולעתים תוך שעות ספורות ואף למטה מכך.

לפיכך הטיפול בדלקת בגיד אכילס משתנה מחולה לחולה וצריך להיות מותאם לכל חולה באופן אישי בהתאם למידת החומרה של הדלקת, בהתאם לתסמינים שהוא מציג ובהתאם לגורם שהוביל להתפתחות של הדלקת.

כך, למשל, במקרים מסוימים הטיפול יכלול בעיקר מנוחה והימנעות ממאמץ למשך כמה שבועות, במקרים אחרים ניתן יהיה להתגבר על הדלקת על ידי שימוש בחבישות ובתרופות נוגדות דלקת אך המקרים החמורים ביותר מצריכים התערבות כירורגית לתיקון הנזק שנגרם לגיד. כמו כן במקרים רבים מותאם למטופל טיפול פיזיותרפי או כירופרקטי לחיזוק הגיד ולהפחתת הדלקת.מדרס

המשותף לכל סוגי הטיפולים המוצעים לסובלים מדלקת בגיד אכילס הוא שכל אחד ואחד מהם מספק יעילות גבוהה יותר כאשר הוא נלווה לטיפול באמצעות מדרסים.

בין אם מדובר על הנחיות כלליות למנוחה ולהימנעות מפעילות ספורטיבית ובין אם מדובר על ניתוח לאיחוי גיד שנקרע, בכל מקרה ומקרה ישנה חשיבות עליונה להתאים למטופל מדרסים באופן אישי וזאת על מנת להפחית את העומס שמופעל על הגיד, לשכך את הזעזועים ולחלק באופן יעיל יותר את משקל הגוף.

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה מנהל ומייסד הפורטל הישראלי למדרסים. המפורטל המקיף והמקצועי ביותר בתחום המדרסים, כל מה שרציתם לדעת על מדרסים במקום אחד.

אהבתם? שתפו!
הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!