מדרסים לטיפול בבניון – הלוקס ולגוס

הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
תפסיקו לסבול! השאירו פרטים עכשיו ותוך זמן קצר המדרסים יהיו אצלכם!

הלוקס ולגוס ומדרסים

הלוקס ולגוס, או בוהן קלובה בעברית, היא תופעה שכיחה יחסית בקרב נשים מבוגרות אם כי באופן עקרוני יכולה להופיע גם בגברים ובאנשים צעירים.

התופעה באה לידי ביטוי בסטייה הדרגתית ומתקדמת של עצם המסרק הראשונה שגורמת להיווצרות של מעין בליטה גרמית בצד הבוהן. במקרים החמורים ביותר בשלבים המאוחרים של התופעה, הבוהן דוחקת את שאר האצבעות ברגל ובעקבות כך שאר האצבעות מתחילות להתעוות. במקרים מסוימים נוצר מצב שבו האצבע הסמוכה לבוהן רוכבת על הבוהן מפאת הדחיקה של הבוהן וחוסר המקום.

פגיעה חמורה שעשויה להוביל לניתוח

התופעה עלולה להוות הרבה יותר ממפגע אסתטי שכן הדפורמציה בעצמות כף הרגל עלולה לגרום לכאבים חמורים ביותר ואף לגרום לבעיות הליכה ולקושי בנעילת נעליים. בחלק מהמקרים הכאבים מופיעים גם ללא גירוי בעקבות הלחץ שנוצר באזור.ניתוח

הטיפול הקיצוני ביותר בתופעה זו הוא ניתוח שאותו יש לבצע במקרים שבהם קיים כאב משמעותי הפוגע באיכות החיים של הסובל ממנו במשך חצי שנה ברציפות לפחות, כל עוד שום טיפול אחר לא סייע למגר את הכאב.

חשוב להבין כי מדובר על ניתוח מורכב שעלול אף להסתבך, הדורש תקופת החלמה ארוכה יחסית. לפיכך ישנה חשיבות עליונה לנסות למנוע את התופעה וכך להקדים תרופה למכה.

מדרסים למניעת הלוקס ולגוס

המודעות לחשיבות שבהתאמת מדרסים על מנת למנוע בעיות רפואיות עתידיות נמצאת כיום בשיאה בישראל כמו גם באזורים אחרים בעולם. היכולת של המדרסים למנוע מצב של הלוקס ולגוס נחשבת ליעילה במיוחד. כיום ידוע שהלוקס ולגוס היא תופעה שנובעת בשל שני גורמים מרכזיים: נעילה של נעליים לא נוחות בדגש על נעלי עקב וגנטיקה.

מתברר שקיימת נטייה גנטית לסבול מהתופעה הלא נעימה הזו ולפיכך נשים שאמותיהן או אחיותיהן סובלות מהתופעה נמצאות בסיכון לסבול ממנה גם כן. באמצעות התאמה אישית של מדרסים ניתן לשנות לגמרי את האופן שבו משקל הגוף מחולק על פני כף הרגל ולהפחית את העומס שמופעל על אזור הבוהן. כמו כן ניתן להתאים לאלו שצפויים לסבול מהתופעה נעליים רחבות יותר ומדרסים רחבים בהתאמה אישית.

טיפול בהלוקס ולגוס באמצעות מדרסים

במידה והתופעה כבר החלה להראות סימנים, אל תתייאשו מיד. כל עוד לא הגעתם למצב שבו אתם סובלים מכאבים כרוניים, ייתכן מאוד שניתן יהיה לעכב את ההתקדמות של הדפורמציה ואף לעצור את התקדמות הבעיה. גם במקרים האלו ניתן לעשות שימוש במדרסים מותאמים אישית ולמנוע מצב של הגעה לניתוח.

בנוסף לנטייה הגנטית לסבול מהלוקס ולגוס ולנעילת נעליים לא נוחות, התופעה יכולה להיות תוצאה של דלקת מפרקים בכף הרגל, צניחה של הקשת האורכית או הרוחבית בכף הרגל ועוד. בכל אחת ואחת מהבעיות הקשורות להלוקס ולגוס ניתן לטפל באופן מוצלח ביותר על ידי התאמה של מדרסים באופן אישי לחולה.

המדרסים המודרניים מסוגלים לספק לכף הרגל את התמיכה שלה היא זקוקה, לתרום ליציבות של כף הרגל ולאחיזה הטובה של הרגל בנעל, להפחית את העומס ממוקדי הבעיה, למנוע דחיקה של עצמות המסרק ועוד.

טיפול במדרסים לאנשים אחרי ניתוח לתיקון הלוקס ולגוס

השימוש במדרסים מומלץ לא רק עבור גברים ונשים הנמצאים בסיכון לסבול מהתופעה ולא רק עבור אלו שכבר סובלים ממנה, אלא גם עבור אלו המתאוששים מניתוח לתיקון הלוקס ולגוס. כפי שציינו, תקופת ההחלמה מהניתוח יכולה להימשך זמן רב ולמעשה לא אחת עד להחלמה המלאה יש להמתין חודשים רבים. במידה ואכן מופיעים סיבוכים לאחר הניתוח, תקופה זו עשויה להיות אף ארוכה יותר.

בשלבי ההחלמה השונים חשוב מאוד להקל ככל האפשר על כף הרגל המנותחת ולהקפיד שלא להעמיס על האזור המנותח באופן ספציפי. גם כאן, ניתן לראות כי השימוש במדרסים יכול להועיל רבות לסובלים מהתופעה, אפילו לאחר שטופלה. סיבוכי הניתוח יכולים לכלול פגיעה עצבית שתוביל לאובדן התחושה באזור הניתוח, דימום מסיבי, שבירה של עצם באזור הניתוח, זיהום באזור הניתוח ועוד.

בכל מקרה ומקרה מומלץ לשלב במערך הטיפולים גם התאמה אישית של מדרסים על מנת לאפשר לכף הרגל המנותחת והכואבת להחלים באופן המוצלח, היעיל והמהיר ביותר האפשרי.

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה מנהל ומייסד הפורטל הישראלי למדרסים. המפורטל המקיף והמקצועי ביותר בתחום המדרסים, כל מה שרציתם לדעת על מדרסים במקום אחד.

אהבתם? שתפו!
הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!