מדרסים לטיפול ומניעת דורבן

הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
תפסיקו לסבול! השאירו פרטים עכשיו ותוך זמן קצר המדרסים יהיו אצלכם!

דורבן וטיפול במדרסים

דורבן היא פתולוגיה של רקמת חיבור מיוחדת הממוקמת בכף הרגל הנקראת בשפה המקצועית Planter Fascitis. דורבן היא אחת מהפתולוגיות השכיחות ביותר מכל הפתולוגיות הגורמות לכאבים בכף הרגל בקרב אנשים בוגרים.

אמנם התופעה נפוצה בעיקר בקרב אנשים העוסקים בפעילות ספורטיבית אך באופן עקרוני יכולה לפגוע בכל אדם באשר הוא. סך הכול מיליוני אנשים בכל רחבי העולם סובלים מהתופעה מדי שנה בדרגות חומרה שונות. בקרב חלק מהאנשים הבעיה באה לידי ביטוי בכאבים קלים בלבד שמופיעים בזמן הדריכה על הרגל אך ישנם מקרים נפוצים בהם הכאבים עלולים להיות חמורים עד כדי כך שהחולים לא מסוגלים לדרוך על כף הרגל שלהם כלל.

עוד יש לציין שמבחינה רפואית שמה של התופעה דורבן הוא בלטת בעצם העקב ולמעשה מדובר בממצא רנטגני שבא לידי ביטוי בצמיחה לא שגרתית של עצם העקב בחלקה התחתון בעיקר. ברוב המוחלט של המקרים הממצא מקושר למחלת החיתולית הכפית, אך בקרב 15-25 אחוז מהאוכלוסייה, התופעה מופיעה ללא קשר למחלה זו.

מדרסים למניעת דורבן בכף הרגל

רקמת החיתולית הכפית היא רקמה סיבית חזקה ועבה שמתחילה בחלק האחורי של כף הרגל בזיז הפנימי של עצם העקב וממשיכה משם עד לחיבור עם בסיסי אצבעות כף הרגל. ברוב המקרים הנזק הנגרם במקרה של דורבן מתרחש סמוך לנקודת החיבור עם זיז העקב שכן באזור זה הרקמה דקה ועדינה יותר מאשר באזור החיבור שלה עם האצבעות. עם זאת, אין זה מן הנמנע שבחלק מועט מהמקרים, הפתולוגיה תתפתח דווקא בחלק הקרוב לחיבור עם אצבעות הרגליים.

כפי שאתם מבינים, מדובר על רקמה שסופגת במהלך החיים לא מעט זעזועים. רקמה זו שלמעשה יוצרת את הקשת בכף הרגל צריכה לעמוד תחת עומסים כבדים ולפיכך אין זה פלא ששכיחות הפתולוגיות ברקמה זו גבוהה יותר בקרב העוסקים בספורט בדגש על ריצה או על ספורט שכרוך בביצוע קפיצות באופן תדיר.

על מנת למנוע את הפגיעה ברקמה זו חשוב לספק לה את התמיכה לה היא זקוקה ולעשות ככל האפשר על מנת לתרום ליכולת כף הרגל לבלום זעזועים באופן משופר תוך הפחתת העומס מהרקמה. כל זאת ועוד ניתן לבצע על ידי התאמת מדרסים אורתופדיים.

הטיפול בדורבן הוא טיפול מורכב שכן ברוב המקרים מדובר על בעיה כרונית. לאור זאת, אין ספק שהדרך הטובה ביותר לטפל בבעיה היא פשוט למנוע אותה.

לחלק את העומס באופן שווה על כל חלקי כף הרגל

כף הרגל האנושית מורכבת משלושה חלקים מובחנים, כף הרגל הקדמית, המרכזית והאחורית. כל עוד חלוקת העומס בין החלקים השונים שווה וכל עוד כל החלקים פועלים כמקשה מתפקדת אחת תקינה, הכל טוב ויפה. הפתולוגיות מתחילות להתעורר כאשר העומס מחולק באופן לא שוויוני. תופעה זו יכולה להתרחש בעקבות נעילה של נעליים לא מתאימות, בעקבות מבנה אנטומי לא תקין, בעקבות תנוחה לא נכונה של הרגל בזמן ביצוע הפעילות ועוד.

באמצעות התאמה של מדרסים אורתופדיים באופן אישי למטופל בהתאם למבנה האנטומי של כף הרגל שלו, ניתן לדאוג לכך שהעומס של משקל הגוף יחולק באופן שווה על פני כל כף הרגל וכך למנוע התפתחות של עומס מוגזם על חלק מסוים בלבד.

מדרסים לדורבן אלו הם היתרונות השונים במדרסים אורטופדיים המתאימים למניעת דורבן בכף הרגל

    • מדרסים אורטופדיים עשויים למנוע הופעה של דורבן והתפתחות של הדורבן בכף הרגל
    • מדרסים אורטופדיים מסייעים בהליכה תקינה, ומקלים על העומס הפיזי אשר מיוצר בכל יום על כפות הרגליים שלנו.
    • מדרסים לדורבן הם כאלה אשר עשויים לסייע במניעת של מחלות ופציעות אורטופדיות רבות, ולא רק כאלה אשר יכולות לסייע במניעת דורבן בכף הרגל.
    • מדרסים אורטופדיים, ובנוסף מדרסים לדורבן, הם מדרסים אשר מיוצרים בהתאמה אישית לכל לקוח, כך שהתאמת המדרס לכף הרגל היא תמיד מושלמת.
    • על אף העלות הגבוה של המדרסים, הם נחשבים לאיכותיים וכאלה אשר מחזיקים לזמן רב מאוד.

דורבן: מאפיינים שונים ומדרסים שונים

הפתולוגיה בכף הרגל מתאפיינת באופי מתקדם ולפיכך ישנה חשיבות עליונה לאבחן את התופעה בשלב מוקדם ככל האפשר ולהתאים את הטיפול לשלב שבו נמצאת המחלה. כמו כן ישנה חשיבות להתאים את הטיפול לסוג התסמינים שמציג החולה.

בין יתר הטיפולים שמוצעים לסובלים מדורבן ישנם טיפולים שמרניים יותר ושמרניים פחות. כך למשל במקרים מסוימים ניתן להסתפק במנוחה, בגלי הלם, באולטרסאונד טיפולי, במתן סטרואידים או תרופות שונות להפחתת החומרה של הדלקת, אך במקרים החמורים ביותר אין מנוס מלנתח את המטופל על מנת לתקן את הבעיה המבנית בכף הרגל או על מנת להסיר את הבליטה הגרמית שנוצרה במקום.

בין אם מדובר בטיפול שמרני או בטיפול רדיקלי, כל המומחים בתחום זה תמימי דעים בנוגע לכך שבמערך הטיפולים יש לשלב התאמה של מדרסים.

מדרסים לדורבן כיצד עשוי להיראות התהליך לרכישת מדרס לדורבן?

התהליך שתעברו עד הרגע שתחזיקו בזוג מדרסים הוא התהליך הבא – 

  1. פגישה ראשונית במהלכה מתבצעת לקיחת מדדים שונים וראיון להבנת מצבו הרפואי של המטופל. לפי פגישה זו, ניתן יהיה לייצר מדרסים בהתאמה מושלמת.
  2. ייצור המדרסים אשר מתרחש על פי כלל המדדים וכל התשאולים אשר בוצעו תוך כדי הראיון הראשוני.
  3. הגעה נוספת למכון, מטרתה של הגעה זו למכון הינה למדוד את המדרסים שיוצרו, ולבדוק האם מדרסים אלה הם אכן מתאימים ונוחים לאותו הלקוה.
  4. מזל טוב! אתם מחזיקים בידכם זוג מדרסים חדש, שישמש אתכם נאמנות!

אין בכלל ספק כי דורבן נחשבת לאחת הבעיות הרפואיות היותר מטרידות עבור אנשים רבים, צעירים ומבוגרים כאחד. מדרסים נגד דורבן איכותיים שיותאמו באופן אישי לבעיה ולמבנה כף הרגל שלכם, יסייעו לכם במידה רבה וישפרו באופן ניכר את איכות החיים ואף יפחיתו מכף הרגל את הלחץ המופעל עליה ואת הכאבים. כעת כל שנותר לכם הוא לבחור מכון מקצועי בו יתאימו עבורכם מדרסים לדורבן בכף הרגל בצורה היסודית והמקצועית ביותר. כדאי לנעול את המדרסים בתוך נעל איכותית שגם היא נחשבת לאורטופדית, להימנע מאכילה עם נעליים לא בריאות כמו נעליים פתוחות לסוגיהן, סנדלים, נעליים שלא מספקות לכפות הרגליים תמיכה מירבית, נעלי עקב וכדומה. אם עדין לא בדקתם לגבי מכון מתאים, השוו בין כמה, בדקו מה מגיע לכם מבחינת הביטוח הפרטי או קופת החולים וקבלו החלטה.

ראו גם:

מדרסים פונקציונאלים

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה מנהל ומייסד הפורטל הישראלי למדרסים. המפורטל המקיף והמקצועי ביותר בתחום המדרסים, כל מה שרציתם לדעת על מדרסים במקום אחד.

אהבתם? שתפו!
הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!