מדרסים מומלצים לאנשים כבדי משקל

הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
תפסיקו לסבול! השאירו פרטים עכשיו ותוך זמן קצר המדרסים יהיו אצלכם!
הפניה מרופא אורטופד יגדיל את הסיכוי לקבל החזר
הפניה מרופא אורטופד יגדיל את הסיכוי לקבל החזר

בעיית ההשמנה היא אחת מהבעיות הבוערות ביותר כשלמעשה קרוב לחצי מהאוכלוסייה הישראלית סובלים מעודף משקל או השמנה. ככל שעוברות השנים הבעיות המוזכרות מתחילות להתפתח בשלבים מוקדמים יותר במהלך החיים ובגילאים צעירים יותר.

אמנם ההשמנה לא נחשבת למחלה בפני עצמה, אבל להשמנה קיימות תחלואות נלוות רבות מספור כשבין היתר ההשמנה מעלה את הסיכון לסבול ממגוון רחב ביותר של הפרעות נוירולוגיות, חברתיות, נפשיות, מחלות לב וכלי דם, הפרעות בתפקודי הכבד, הפרעות אנדוקריניות ועוד.

בנוסף לכל זה, רבים לא מודעים לכך שהשמנה מקושרת עם עלייה בשכיחות הבעיות האורתופדיות. לאור זאת, ישנה חשיבות עליונה להתאמת מדרסים מומלצים אורתופדיים לאנשים שסובלים מעודף משקל או השמנה.

מדרסים מומלצים יכולים לסייע לאנשים הסובלים מעודף משקל או השמנה

האופן שבו משקל הגוף מחולק על פני כף הרגל משפיע באופן ישיר על האופן שבו אנחנו נעים ועל הסיכוי להתפתחות של מגוון רחב ביותר של בעיות אורתופדיות שמשתרעות הרבה מעבר לגבולות כפות הרגליים. כך למשל הפעלת משקל רב מדי על אזור מסוים בכפות הרגליים עלולה להוביל במקרים מסוימים להתפתחות של דלקת באזור זה אך במקרים אחרים העומס יוביל דווקא להתפתחות של כאבי גב קשים.מכשיר רפואי

ככל שהעומס המופעל על האזורים השונים בכפות הרגליים הנושאות את מלוא כובד משקל הגוף בזמן התנועה, ההליכה, הריצה או העלייה במדרגות יהיה רב יותר, כך הסיכוי להתפתחות של בעיות יהיה גבוה יותר. באמצעות התאמה אישית של מדרסים מומלצים אורתופדיים באופן אישי לצרכי המטופל, ניתן לפזר את משקל הגוף באופן יעיל יותר ולמנוע היווצרות של עומס רב מדי על אזור אחד בלבד בכף הרגל.

התאמת מדרסים מומלצים לאנשים הנמצאים בתהליכי הרזיה

כיום ידוע כי ישנה חשיבות עליונה להתאים מדרסים מומלצים אורתופדיים באופן אישי לא רק לאנשים הסובלים מעודף משקל או השמנה אלא גם לאנשים הנמצאים בתהליכי ירידה במשקל. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהרצועות, השרירים והמפרקים בכפות הרגליים של אדם הסובל מעודף משקל או השמנה רגילים לעמוד בעומסים מסוימים. כאשר האדם משיל ממשקלו קילוגרמים רבים, העומס על האזורים השונים פוחת וכתוצאה מכך הגוף יוצא מאיזון.

כמובן שהפחתה במשקל היא תהליך מבורך ובעל תועלות בריאותיות רבות מספור, אבל במהלך הירידה במשקל חשוב לתמוך בגוף ולהקל עליו את השינויים העוברים עליו. גוף האדם שואף תמיד להגיע למצב של הומאוסטזיס – שיווי משקל ביולוגי.

הדבר נכון הן עבור רמת החומציות של הדם, הן עבור מצב הרוח שלנו והן עבור המערכת שמאפשרת את התנועה, היציבה ואת שיווי המשקל. לפיכך חשוב לסייע לגוף גם במצבים שבהם הוא צריך להסתגל למצב חדש שנחשב לחיובי יותר מהמצב הקודם שהיה נתון בו.

באיזה שלב יש לגשת להתאמת מדרסים אורתופדיים?

הנקודה החשובה ביותר שיש להבין בכל הקשור להתאמת מדרסים אורתופדיים לאנשים הסובלים מעודף משקל או השמנה היא שחלק ניכר מהבעיות האורתופדיות שמקורן בכפות הרגליים, לא באות לידי ביטוי מבחינה קלינית בשלבים המוקדמים שלהן. כתוצאה מכך אנשים רבים לא דואגים לטפל בעצמם כיוון שאינם מודעים לבעיות הקיימות בגופם.נעליים

במקרים רבים האנשים שסובלים מעודף משקל או השמנה מגיעים להתאמת מדרסים מומלצים רק כאשר הם מתחילים לסבול מכאבים באזורים שונים בגוף ויש להבין כי בכל הקשור לבעיות שמקורן בכפות הרגליים, הרי שהמניעה עדיפה על הטיפול וקלה ממנו בהרבה. במידה ואתם סובלים מעודף משקל או השמנה, מומלץ לפנות לאורתופד לצורך אבחון של בעיות בכפות הרגליים ויפה שעה אחת קודם.

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה מנהל ומייסד הפורטל הישראלי למדרסים. המפורטל המקיף והמקצועי ביותר בתחום המדרסים, כל מה שרציתם לדעת על מדרסים במקום אחד.

אהבתם? שתפו!
הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!