היתרונות במדרסים לריצה, ריצות שטח וריצות ארוכות

הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
תפסיקו לסבול! השאירו פרטים עכשיו ותוך זמן קצר המדרסים יהיו אצלכם!

מדרסים לריצה במרתון

המושג ריצות ארוכות מצטייר בעיני כל אחד באופן שונה. ישנם כאלו שעבורם ריצה של עשרה קילומטר היא ריצה ארוכה ולעומת זאת ישנם שגומעים מדי יום שלושים קילומטר מבלי להניד עפעף. מדרסים לריצה יעזורו ישירות לספורטאים העוסקים בריצה ויתרמו לשיפור הביצועים.

עם זאת, אין ויכוח על המשמעות של המרתון, אותו מרוץ מסורתי שבו גומעים המתחרים קצת יותר מארבעים ושניים קילומטרים. במידה ואתם מאלו שעבורם ריצה למרחקים ארוכים היא דרך חיים, רוב הסיכויים שאתם כבר מצוידים בלא מעט פריטים חשובים כמו למשל נעליים איכותיות, מיזעים, חולצות ומכנסי ריצה, שעון דופק ועוד.

עם זאת, ישנו סיכוי לא רע שברשימת הציוד שלכם חסר פריט חשוב מאין כמוהו – מדרסים לריצה. מדרסים אורתופדיים הם מדרסים לריצה המותאמים באופן אישי לכל משתמש בהתאם למבנה המיוחד של כפות רגליו. מאמר זה מסביר את יתרונות של המדרסים האורתופדיים המותאמים אישית עבור רצי מרתון וריצות ארוכות באופן כללי.

מדרסים לריצה מומלצים למניעת פציעות

ישנם לא מעט ענפי ספורט שכאילו מזמינים פציעות אורתופדיות וניעזרים בעזרים שונים או מדרסים לריצה. כך למשל שחקני הכדורסל למשל נוקעים את הקרסוליים שלהם בשכיחות גבוהה מאוד כיוון שלא תמיד אחרי הקפיצה אל הסל, הנחיתה על הקרקע חלקה כמו שנדמה בשלב הניתור.

דוגמה טובה אחרת היא למשל משחק הטניס. במהלך משחק הטניס השחקנים צריכים לרוץ למרחקים קצרים במהירות גבוהה מאוד, לבלום את התנועה בפתאומיות, לשנות כיוון במהלך התנועה באופן חד ומהיר ועוד. כל הפעולות הללו מעמידות את מפרקי ורצועות הרגל בסיכון אדיר.

בניגוד לסוגי ספורט אחרים, ריצות למרחקים ארוכים, ריצות שטח ואולטרה לא כרוכות בשינויי כיוון מהירים או בשינויי קצב. בדרך כלל גם הקרקע נוחה מאוד לריצה ועם קצת מזל גם מזג האוויר מאיר פנים. פציעות הן לא רק תוצאה של טראומה פתאומית. חלק ניכר מהפציעות הוא תוצאה של פגיעות קטנות חוזרות ונשנות.

בכל פעם שכף הרגל פוגשת את הקרקע, מופעל עליה לחץ כפול ואף משולש ממשקל גופו של הרץ. כעת יש להבין כי במהלך ריצה ארוכה כף הרגל פוגשת את הקרקע עשרות אלפי פעמים. במידה והמפגש לא יתבצע באופן האופטימאלי ביותר, נזקים קטנים יכולים להפוך לגדולים ונזקים גדולים לכרוניים ואף לבלתי הפיכים.

מדרסים לריצה אורתופדיים מצוידים במערכת בלימת זעזועים משופרת וכך הופכים כל צעד לחלק יותר, קל יותר ובטוח יותר מבחינה בריאותית.

לטיפול בבעיות קיימות ומניעת החמרה

מדרסים לריצה

בעיות בכפות הרגליים הן בעיות נפוצות ביותר. עם זאת, רבים מאלו שאכן סובלים מבעיות בכפות הרגליים לא מודעים לכך כלל וזאת משום שרוב הבעיות לא באות לידי ביטוי מבחינה קלינית באופן חמור. מתי מתחילות בכל זאת הבעיות לצוץ? כאשר מופעלים על כפות הרגליים עומסים כבדים כמו למשל במקרה של ריצות למרחקים ארוכים.

כך למשל בעיה של קשת גבוהה יכולה להישאר שקטה במשך שנים רבות, אבל לאחר כמה קילומטרים של ריצה, רוב הסיכויים שתרים את ראשה ותבוא לידי ביטוי בכאבים בחגורת הכתפיים, בגב, בשכמות, בברכיים למשל: תסמונת ITB, בקרסוליים ועוד.

המדרסים האורתופדיים מביאים לשינוי במנח של כף הרגל וכך נוצרת חלוקת עומס יעילה יותר על פני האזורים השונים בכף הרגל. בנוסף לכך מדרסים לריצה המותאמים באופן אישי תומכים במבנים הלא תקינים של הרגל ומביאים להפחתה משמעותית בסיכוי להחמרת המצב הקיים.

על מנת למנוע פציעות כתוצאה ממצב רפואי קיים מומלץ מאוד לגשת להיבדק אצל אורטופד מומחה כיוון שהמניעה קלה הרבה יותר מהטיפול.

מדרסים לריצה מה הם היתרונות של רכישת מדרסים אורטופדיים למטרות ספורט כמו ביצוע ריצה?

שאלה זו היא שאלה אותה אנחנו פוגשים לעתים קרובות, בעיקר כאשר היא נשאלת על ידי ספורטאים שמתלבטים לגבי רכישת מדרסים לריצה. אם ניתן מבט חטוף על אגודות הספורט המובילות בכל העולם, בכל תחומי הספורט בעולם, לדוגמת – ריצה, כדורגל, כדורסל, ועוד ענפים כיוצא בזאת, נגלה כי אצל אגודות הספורט המקצועניות, שימוש במדרסי ספורט, זאת לדוגמת מדרסים לריצה – הפך להיות לנורמה ולדבר שגרתי בכל אגודות הספורט המובילות והנחשבות בעולם. ואם עובדה זו לא מספיקה לכם, אלו הם היתרונות השונים בלבישת מדרסים לריצה:

  • מדרסים אורטופדיים, זאת לדוגמת מדרסים לריצה – הם מדרסים אשר מקלים על העוצמה הפיזית שמופעלת על כף הרגל בעת ביצוע פעילות גופנית, זאת לדוגמת ריצה.
  • מדרסים לריצה, הם מדרסים אשר מונעים מעבר והופעה של פציעות ספורט אורטופדיות רבות, זאת לדוגמת – שברים, נקעים, קרע ברצועה, וכיוצא בזאת.
  • מדרסים נחשבים למוצר איכותי למדי, מוצר אשר מחזיק לאורך שנים רבות ולאורך זמן רב.

מדרסים לריצה האם ישנה אחריות על רכישת מדרסים לריצה?

מדרסים לריצה מקצועיתשאלה זו היא שאלה שמעסיקה לרוב אנשים רבים שמעוניינים לרכוש מדרסי ריצה איכותיים. אולם, התשובה על השאלה זו היא לא אפשרית למדי, זאת בשל העובדה שתנאי הרכישה הם תנאים שמשתנים בין מכון למכון כאשר מדובר על ייצור מדרסים.

איפה כדאי לעשות מדרסי ריצה?

מומלץ מאוד לבחור לעשות או לייצר מדרסי ריצה במקום שמיועד לכך. כלומר, יש מכונים שמתמחים בייצור מדרסים לאנשים הסובלים ממחלות כמו פצעי לחץ או סוכרת, יש מכונים שמתמחים בהתאמה של מדרסים עבור אנשים הסובלים מבעיות אורטופדיות כמו דורבן או בעיות בברכיים ויש מכונים שמתמחים בהתאמה של מדרסים עבור ספורטאים. תוכלו לקבל המלצות מאנשים שאתם מכירים, שייצרו עבורם מדרסים והיו מרוצים באופן כזה או אחר, או לברר דרך רשת האינטרנט ולהשוות בין כמה מקומות. תוכלו לברר לגבי השתתפות בעלות של ייצור המדרסים דרך הביטוח של קופת החולים או דרך הביטוח הפרטי שלכם

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה מנהל ומייסד הפורטל הישראלי למדרסים. המפורטל המקיף והמקצועי ביותר בתחום המדרסים, כל מה שרציתם לדעת על מדרסים במקום אחד.

אהבתם? שתפו!
הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!