טיפול בעזרת מדרסים בנקע בקרסול – להפיג את הכאב במהירות!

הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
תפסיקו לסבול! השאירו פרטים עכשיו ותוך זמן קצר המדרסים יהיו אצלכם!
נקע בקרסול - טיפול במדרסים
נקע בקרסול – טיפול במדרסים

נקע בקרסול היא אחת מפציעות הספורט השכיחות ביותר באופן כללי ואחת מפציעות הקרסול הנפוצות ביותר כשלמעשה שבעים וחמישה אחוז מסך כול פציעות הקרסול הן נקע.

בקרב ארבעים אחוז מאלו שסבלו מנקע פעם אחת, ישנו סיכוי רב להתפתחות של בעיות כרוניות. לפיכך ישנה חשיבות עליונה לדאוג להגשת טיפול מונע לאחר נקע בקרסול כשבין היתר מדובר על התאמה של מדרסים אורתופדיים.

מה הם גורמי הסיכון לנקע בקרסול?

נקע בקרסול מתרחש בשכיחות גבוהה יותר בקרב אנשים שסובלים משרירים או רצועות חלשים, באנשים שבהם קיים חוסר תיאום בין שרירי הקרסול למוח ובעקבות זאת המוח לא מודע בכל רגע ורגע נתון למיקום של הקרסול, באנשים שסבלו מנקע אחד לפחות בעברם וכן באנשים שעוסקים בסוגים מסוימים של פעילויות ספורטיביות. כך למשל מחצית מהפציעות שנגרמות במהלך משחקי כדורסל וכשליש מהפציעות הקשורות לכדורגל הן נקעים בקרסול.

נקע בקרסול מתרחש בשכיחות גבוהה יותר באנשים צעירים ולרוב הנקע מתרחש במהלך העיסוק בפעילות הספורטיבית. הנקע הוא תוצאה של עומס רב המופעל על רצועות הקרסול העולה על הכוח והאלסטיות של הרצועות. בדרך כלל הנקע הוא תוצאה של נחיתה לא טובה לאחר קפיצה או הפניה מוגזמת של כף הרגל בזמן התנועה כלפי פנים.

התסמינים של נקע בקרסול

נהוג לחלק את הנקעים בקרסול לשלוש קבוצות עיקריות שמשתנות בהתאם לדגת החומרה של הנקע. נקע מדרגה ראשונה הוא הנקע הקל ביותר שבא לידי ביטוי בנפיחות קלה, כאבים לא חמורים בקרסול ואובדן תפקוד מועט בלבד. במצבים אלו ניתן לנוע שכן הקרסול מסוגל לשאת את משקל הגוף.קרסול

בקבוצה השנייה שנקראת נקע מדרגה שנייה, מתרחש קרע חלקי של רצועות הקרסול. במצבים אלו מופיע שטף דם מקומי, כאבים בעוצמה בינונית ונפיחות בינונית וקושי מסוים בנשיאת משקל הגוף בזמן ההליכה.

הנקע החמור ביותר הוא נקע בדרגה שלישית שבא לידי ביטוי בכאבים חמורים, בנפיחות משמעותית ובחוסר יכולת לדרוך על הרגל. כמו כן במקרים מסוימים בנוסף לפגיעה בקרסול, עלול להיגרם נזק גרמי ולפיכך ישנה חשיבות עליונה להפנות כל אדם הסובל מנקע בקרסול לצילום רנטגן במטרה לשלול מצבים אלו.

הטיפול המיידי בנקע בקרסול

אמנם הטיפול באמצעות מדרסים מומלץ עבור כל מי שנקע את קרסולו, אך חלק זה במערך הטיפולי לא נכלל בטיפול המידי.

הטיפול המידי בנקע בקרסול כולל חבישה של הקרסול, הנחה של קומפרסים קרים באזור הנקע, הרמה של הרגל למניעת התפתחות של בצקת, הימנעות מביצוע פעילות גופנית ומנוחה. במקרים בהם התרחש נקע בדרגה שלישית, ייתכן כי לא תהיה ברירה אלא לטפל בנפגע באמצעות ניתוח.

אמנם ידוע כי ככל שהמטופל יתחיל ללכת בשלב מוקדם יותר לאחר הנקע, כך מצבו ישתפר במהירות רבה יותר, אבל בכל מקרה מומלץ להימנע מלהגיע לתחושת כאב. במקרים מסוימים ניתן לעשות שימוש בנוגדי דלקת שאינם סטרואידים להקלה על הכאבים.

שיקום לאחר נקע בקרסול

לאחר ההחלמה מהנקע יש לעבור תהליך שיקום תוך שאיפה להתנעת התהליך בשלב מוקדם ביותר ובמהירות הרבה ביותר האפשרית.

מטרות השיקום הן חיזוק מערכת השרירים באזור הקרסול, הגעה לטווח פעולה רחב ככל האפשר, שיפור התחושה בקרסול ושיפור התיאום בין הקרסול למוח. הטיפול מושתת על זהירות מרבית בעת ביצוע פעילות גופנית, חזרה הדרגתית לשגרה והתחלה של סדרת טיפולי פיזיותרפיה.

כמו כן במהלך תקופת השיקום ניתן לגשת להתאמת מדרסים אורתופדיים על מנת לתרום לשיפור היציבה של המטופל, לשיפור אחיזת הרגל בנעל ולהפחתת הסיכון לנקע חוזר.

כיצד המדרסים תומכים במטופלים לאחר נקע?

התאמה של מדרסים לאחר נקע מסייעת להפחית את הסיכוי לנקיעה חוזרת משום שבעזרת מדרסים מותאמים אישית ניתן להפחית את העומס המופעל על הקרסול ולפזר את משקל הגוף באופן מוצלח יותר על פני כף הרגל. כמו כן ניתן להתאים למטופל מדרסים מיוחדים שמצטיינים ביכולת בלימת זעזועים משופרת. באופן כזה ניתן להפחית את הזעזועים שסופג הקרסול בזמן הדריכה על הרגל.סימן שאלה

מעבר לכל האמור לעיל, יש לציין כי מדרסים אורתופדיים מסייעים למחלימים ולמתאוששים מנקע בקרסול להתמודד עם הגורם שהוביל לנקע מלכתחילה. במקרים מסוימים מדובר על חוסר איזון באורך הרגליים, במקרים אחרים מדובר על פלטפוס ועוד.

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה מנהל ומייסד הפורטל הישראלי למדרסים. המפורטל המקיף והמקצועי ביותר בתחום המדרסים, כל מה שרציתם לדעת על מדרסים במקום אחד.

אהבתם? שתפו!
הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!