מדרסים אורתופדיים- כיצד הם תורמים בתהליך שיקום לאחר שבר בכף הרגל?

הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
תפסיקו לסבול! השאירו פרטים עכשיו ותוך זמן קצר המדרסים יהיו אצלכם!

מדרסים אורתופדיים מהווים כלי עזר חשוב עבור אנשים רבים הסובלים ממגוון מצבים שונים אשר מסבים להם כאבים בכפות הרגליים, יציבה לקויה, כאבי גב ועוד. בעוד שניתן לרכוש כיום לא מעט סוגי מדרסים שונים בחנויות לציוד עזר לאורתופדיה ואפילו בבתי המרקחת, חשוב מאוד לדעת כי לא כל המדרסים אכן מותאמים לרגל הספציפית של אדם הדורש אותם ולא פעם הוא יידרש לפנות לאורתופד כף רגל וזאת בכדי לאבחן את הבעיה ממנה הוא סובל ולייצר מדרסים שמותאמים לו אישית.

 

סוגי מדרסים

כיום כאמור ניתן למצוא סוגים שונים של מדרסים לרבות: מדרסי מדף שהם רפידות בעלות מבנה אנטומי גנרי של כף הרגל. את המדרסים הללו ניתן לרכוש בחנויות ובבתי המרקחת ללא מרשם כלשהו והם יהיו עשויים מחומרים שונים כגון: פלסטיק, ג'ל או קצף. התפקיד של המדרסים הללו הוא לספק ריפוד ותמיכה לרגל, אך חשוב כאמור לדעת שהם לא מותאמים באופן אישי לרגליים של אדם מסוים. יחד עם זאת, במקרים רבים הם מצליחים לספק תמיכה נוספת לקשת הרגל. מדרסים מעין אלו מכונים תומכי קשת או ריפוד לעקב, לבהונות או לכל כף הרגל. התוספת המדוברת עשויה להפוך את התמיכה של הנעליים לנוחה יותר. מדרסי מדף לא נועדו לתקן הפרעות ביומכניות של כף הרגל, להיות חלק מתהליך שיקום לאחר פציעה או שבר בכף הרגל או לרפא בעיות ארוכות שנים.

סוג נוסף של מדרסים הם מדרסים בהתאמה אישית. מדובר על מדרסים אורתופדיים אשר מהווים מכשירים שיתמכו בצורה מלאה בכפות הרגליים. מייצרים את המדרסים הללו באופן מדויק וספציפי עבור כפות הרגליים של האדם וכן בהתאם למצבו. המדרסים הללו יכולים להיות עבור אדם שסובל מכאבי רגליים או יציבה לקויה בשל מבנה אנטומי לא תקין של כף הרגל, ניתן למצוא מדרסים אורתופדיים כאמצעי שיקום לאחר שבר בכף הרגל, המדרסים הללו יכולים להיות רלוונטיים עבור אדם אשר סובל מכאבי ברכיים ועוד. מה שחשוב לדעת על המדרסים הללו זה שהם מיוצרים לאחר הערכה מלאה של כפות הרגליים, הקרסוליים והרגליים של המטופל כך שלמעשה הם יתאימו באופן מדויק למבנה של כף הרגל ולפתולוגיה הייחודית שלו

 

מדרסים אורתופדיים כאמצעי שיקום לאחר שבר בכף הרגל

אם נפצעתם בכף הרגל או אם נקעתם את כף הרגל או שברתם אותה, כדאי מאוד שתדעו כי לאחר שתקבלו את הטיפול הרלוונטי לנקע או לשבר, תדרשו לעבור תהליך שיקום שבו תלמדו כיצד ללכת מחדש בצורה תקינה ובריאה על כף הרגל וזאת בכדי שלא תסבלו מכאבי גב או יציבה לקויה בשל דריכה לא תקינה על כף הרגל. במקרה הזה מדרסים אורתופדיים יכולים להוות אמצעי מצוין כחלק מהליך השיקום. מדרסים שיותאמו באופן ספציפי לכף הרגל שלכם, יקלו על הכאבים, יאפשרו דריכה נכונה על כף הרגל וימנעו מכם כאבי גב, כאבי ברכיים הנובעים בגין דריכה לא נכונה על כף הרגל וזאת כתוצאה מהשבר.

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה מנהל ומייסד הפורטל הישראלי למדרסים. המפורטל המקיף והמקצועי ביותר בתחום המדרסים, כל מה שרציתם לדעת על מדרסים במקום אחד.

אהבתם? שתפו!
הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!