רצה לסידורים כל היום? כך תימנעי מכאבי גב ורגליים

הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
תפסיקו לסבול! השאירו פרטים עכשיו ותוך זמן קצר המדרסים יהיו אצלכם!

כמה זמן מהיום שלך את מבלה על הרגליים? היום יותר מתמיד, התרוצצות היא חלק בלתי נפרד משגרת החיים. מהבית לעבודה, לסידורים, לאיסוף הילדים ממסגרות ולחוגים, נראה שהמשימות לעולם לא נגמרות. אם כל המסעות הללו כבר גרמו לך לכאבים, כדאי לדעת שאת ממש לא לבד. כ-80% מאוכלוסיית העולם הבוגרת תתמודד עם כאבי גב תחתון וכאבי רגליים כרוניים בשלב כזה או אחר. הסיבה המרכזית לכאבים אלו הוא לחץ מוגבר על עמוד השדרה. יציבה לא נכונה, עמידה ממושכת וגורמים רבים נוספים הלוחצים על רקמות הרגליים וחוליות הגב התחתון, עשויים לגרום למתח רב לשרירים, לדלקות ולכאב מתמשך. כאן, נבחן כמה דרכים יעילות למנוע את הכאב ולפתח שגרה בריאה יותר.

לשמור על אורח חיים פעיל

זה יכול להישמע בהתחלה מעט מצחיק. אחרי הכול, הכאבים התחילו מכך שהפעילות שלנו לא פוסקת. אמנם, לא כל פעילות גופנית מעניקה את אותן תוצאות. בעוד שעמידה ממושכת, כמו המתנה בתורים למשל, עשויה להזיק מאוד לגב, פעילות נכונה עשויה לשחרר את הלחץ מעמוד השדרה והרגליים שלך. מומלץ להיוועץ באיש מקצוע בתחום ולבצע תרגילים שישחררו את המתח. ישנן לא מעט מתיחות שנועדו במיוחד להרפיית רגליים ועמוד הדרה. גם שדרה של עשר דקות ביום יכולה להעניק ערך מוסף משמעותי.

בחירת הנעליים הנכונות

אחד הגורמים המשמעותיים ביותר ליציבה לא בריאה וכאבי רגליים מתחיל בבחירת הנעליים שלנו. נעל שלא תעניק לנו תמיכה ראויה ותשמור על הרגל ישרה ויציבה, יוצרת אפקט נגרר. תחילה, הלחץ מהקרקע מופעל רק על חלק מכף הרגל, משם, הברכיים מנסות לפצות על כך ולאזן ולאחר מכן האגן והגב שלנו. לכן, חשוב שנשקיע מחשבה רבה בתמיכה שנקבל מהנעליים שלנו. 

בקיץ, האתגר הוא גדול יותר, שכן רבות מאיתנו מעדיפות לנעול נעליים פתוחות בימים החמים. החדשות הטובות הן שכיום ישנן כפכפי נוחות לנשים שגם ייראו טוב וגם יעניקו תמיכה נהדרת בלי לסגור את הרגל. מדובר בהשקעה שתחזיר את עצמה היטב.

כפכף נוחות אופנתי לנשים מדגם אנדריאה.   קרדיט צילום: רשת נעלי זמש.

 

להקדיש תשומת לב ליציבה

בעולם המודרני של היום, קל יותר מתמיד לא להקפיד על יציבה. מאוד מהר אנו עשויים לגלות שאנו "נשפכים" על הכיסא, או שעמידה שלנו כפופה ונרפית. כשהגוף שלך מתרגל להיות שפוף במשך שעות, ההרגל נעשה לטבע וכאבי הגב, הרגליים והראש לא מאחרים לבוא. 

חשוב להקפיד לעמוד ישר עם הכתפיים רפויות ומשוכות מעט לאחור. נסי לדמיין שחבל בלתי נראה מוטח בעדינות את ראשך וכתפייך מעלה. יש להשאיר את הברכיים כפופות מעט ולהכניס את הבטן. הדרך הטובה ביותר לשמור על יציבה היא לדמיין שהראש, עמוד השדרה והאגן הן שלוש אבנים שאנו רוצים לאזן זו על גבי זו בלי שיפלו.

דרך נהדרת נוספת לשמור על יציבה היא להיעזר אחת לכמה שעות בקיר. הישענות על קיר ישר היא דרך טובה לאפס את הגוף ולהזכיר גם לעצמך איך מרגישה יציבה זקופה וטובה. ניתן למתוח את הזרועות מעל הראש ולהרגיש כיצד הלחץ מתחיל להיפרק מהגב המתוח ומהרגליים העייפות.

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה מנהל ומייסד הפורטל הישראלי למדרסים. המפורטל המקיף והמקצועי ביותר בתחום המדרסים, כל מה שרציתם לדעת על מדרסים במקום אחד.

אהבתם? שתפו!
הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!