מדוע רפואת ספורט ממליצה בחום על שימוש במדרסים?

הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
תפסיקו לסבול! השאירו פרטים עכשיו ותוך זמן קצר המדרסים יהיו אצלכם!

מדרסים ברפואת ספורטהמונח רפואת ספורט מקפל בתוכו מגוון רחב של שיטות אבחון ושיטות טיפול המיועדים בראש ובראשונה לספורטאים.

רפאות ספורט גם כוללת היבט מקצועי של המתאמת מדרסים עבור אנשים העסוקים בפעילות גופנית, בדרך כלל ברמה יחסית מאומצת.

עם השנים, בזכות התגברת המודעות, פונים גם ספורטאים חובבים לקבלת מענה מתאים בהקשרים של רפואת ספורט והתאמת מדרסים. מדוע זה חשוב כל כך? מכיוון שצעד כזה יכול למנוע פציעות, כאבים, דלקות במפרקים. כיום ברור שהתאמה של נעל נכונה, מדרס איכותי ופתרונות אורתופדיים נוספים, יכולים להיות בעלי משמעות רבה גם בקרב ספורטאים צעירים וילדים.

התאמת המדרסים לסוג העומסים בספורט

סוגי ספורט נבדלים מאוד אלה מאלה באופי העומסים המוטלים על חלקי הגוף השונים. ישנם ענפי ספורט שבהם עיקר העומס מוטל על כפות הרגלים ועל הברכיים. ישנם ענפי ספורט שבהם מוטל עומס משמעותי מאוד על מפרקי הירך, על עמוד השדרה, על הכתפיים, המרפקים וכן הלאה.

במרבית ענפי הספורט, ניתן להפיק תועלת מהתאמה של מדרסים, אך יש לעשות זאת בהתאמה מלאה לאופי הפעילות. התאמה מקצועית של המדרס תתבצע במידת האפשר תוך בחינת האופן שבו הספורטאי צועד, הולך ורץ.

התאמה המדרס למבנה כף הרגל לבדו אינו מספיק ולא כדאי להסתפק בכך. כמו כן, חשוב שהמדרס יהיה בעל אפקט מיטבי בלימת זעזועים, כדי להפחית את העומס המוטל על מפרקים, על חוליות הגב והצוואר. במידת הצורך, התאמת המדרס תתבצע בשיתוף פעולה מלא בין טכנאי של אביזרי רפואה לבין אורתופד או מומחה אחר לרפואת ספורט.

התאמת מדרסים תתבצע בדרך כלל במכונים מקצועיים, שמסוגלים לספק מענה לספורטאים פעילים. יש לציין שניתן במקרים מסוימים לקבל מימון חלקי של עלות המדרס מקופות החולים.

תיקון עיוותים בכף הרגל

מדרסים שיותאמו בצורה נכונה יכולים לספק את המענה הטוב ביותר עבור ספורטאים שמבנה כף הרגל שלהם איננו מאוזן וכאשר קיים ליקוי אנטומי כלשהו. ליקוי יכול להיות למשל קשת גבוהה וכן גם פלטפוס. לעיתים, אופי כף הרגל מביא לכך שעומס יוצא דופן יוטל על הברכיים, על חוליות עמוד השדרה, על הירך.

מדרסים ביומכניים נחשבים לטובים מאוד לצורך כך, כאשר חשוב להתייעץ עם רופא ספורט האם גם שימוש בעזרים רפואיים משלימים נוספים יוכל להועיל. מגיני ברכיים למשל חיוניים לחלק מהספורטאים וכך גם עזרים המונעים פגיעה בגב (בענפי ספורט כגון הרמת משקולות) וכן כאשר יש נטייה לכאבים במקומות כגון גיד אכילס, שורש כף היד ועוד.

איכות גבוהה – יעילות גבוהה

יש רמות שונות של מדרסים ועבור ספורטאים – מומלץ להיעזר במדרסים באיכות גבוהה. לא כדאי להסתפק במדרסים או רפידות מוכנים, הגם שמחירם נמוך. מדרסים המתאימים לאנשים שעוסקים בספורט צריכים לספק תמיכה מיוחדת באזור העקב, למשל, שכן בזמן ריצה או קפיצה אזור זה סופג זעזועים משמעותיים מאוד. העומס המוטל על כף הרגל בזמן פעילות גופנית משמעותי יותר מזה המופעל בזמן הליכה איטית ומתונה ולכן – חשוב שהמדרס ייווצר מחומר איכותי.רגל

בעוד שמדרסים יכולים להיות יעלים ביותר בזירוז זמן ההחלמה מפציעה ודלקות מפרקים, יש להם גם את היכולת למנוע פציעות. כדי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר, כדאי להתייעץ במקרה הצורך עם מומחה ברפואת ספורט וכן לדעת שישנם סוגים שונים של מדרסים.

יש דגמים שמתאימים במיוחד לעוסקים בריצה, יש דגמים המתאימים לרוכבי האופניים, יש כאלה שמתאימים לעובדים עם משקולות, לטניסאים, לעוסקים בספורט במגוון משחקי הכדור ועוד. פתרונות משוכללים שפותחו בטכנולוגיות מתקדמות כוללים שימוש בשכבות שונות, כך שהמדרס יהיה גם נוח, גם יעיל וגם בריאותי.

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה

יוסי סוויסה מנהל ומייסד הפורטל הישראלי למדרסים. המפורטל המקיף והמקצועי ביותר בתחום המדרסים, כל מה שרציתם לדעת על מדרסים במקום אחד.

אהבתם? שתפו!
הפתרון נמצא במרחק נגיעה! השאירו פרטים עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!